عصرانه خبری شهرهای ایران در ششم بهمن‌ماه

در این بسته خبری از تقدیم بودجه ۱۴۰۱ شهرداری شاهین شهر به شورا تا پاکسازی دیوارنوشته‌های شهر قدس و زنده‌گیری ۲۳۳ قلاده سگ در اسلامشهر بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، هفته گذشته شهرهای کشور در عرصه‌های مختلف عمرانی، اجتماعی و فرهنگی شاهد رویدادهای مهمی بود. در بسته خبری ایمنا (کوتاه از شهرهای ایران) سر فصل مهم‌ترین رویدادهای خبری این حوزه را مرور می‌کنیم.

بجنورد، فاقد امکانات لازم برای اطفا حریقِ خودروهای حمل سوخت

مجید گریوانی، دبیر ستاد مدیریت بحران شهرداری بجنورد با بیان اینکه این ستاد فاقد امکانات لازم برای اطفا حریق در خودروهای حمل سوخت است، گفت: در صورت واژگونی هر یک از این خودروها ممکن است بحرانی برای شهر به وجود آید و نبود امکانات لازم جهت اطفا حریق این خودروها، نگرانی‌ها را بیشتر می‌کند.

طرح آزمایشی تغییر شیوه جمع‌آوری پسماند در بیرجند

موسی میرزایی، سرپرست معاونت خدمات شهری اظهار کرد: این طرح با هدف ارتقا سلامت شهر و شهروندان، کاهش آسیب‌های اجتماعی، افزایش بازیافت زباله در راستای حفاظت از محیط زیست، ارتقا وضعیت بهداشتی و زیست محیطی شهر و احترام به حقوق شهروندان اجرا می‌شود.

بازدید از تعاونی مسکن نظام مهندسی قزوین

کیومرث فدائی‌فر، سرپرست معاونت شهرسازی و معماری شهرداری قزوین اظهار کرد: در راستای اجرای مبحث سوم مقررات ملی ساختمان و با هدف تأمین امکان استفاده بهینه و مطلوب معلولان و کم‌توانان جسمی – حرکتی و سالمندان، تعاونی مسکن نظام مهندسی ساختمان استان واقع در خیابان دندانپزشکی از سوی مدیریت هماهنگی و نظارت بر ساخت و سازها و کارشناسان حوزه معاونت شهرسازی و معماری شهرداری قزوین و کارشناسان سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین و مشاور شهردار در زمینه مناسب سازی مورد بازدید قرار گرفت.

زنده‌گیری ۲۳۳ قلاده سگ بلا صاحب در دیماه سال جاری

بهزاد بذرگری، رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری اسلامشهر گفت: در راستای ساماندهی حیوانات بلا صاحب و در جهت جلوگیری از بروز مشکل برای شهروندان، عملیات زنده گیری این حیوانات در سطح شهر ادامه دارد که در این راستا در ماه گذشته، تعداد ۲۳۳ قلاده سگ با رعایت پروتکل‌های بهداشت و درمان توسط سازمان مدیریت پسماند از سطح شهر جمع آوری و به مرکز ساماندهی حیوانات بلا صاحب انتقال داده شدند.

بودجه شش هزار میلیارد ریالی شهرداری شاهین شهر

سعید ابریشمی راد، شهردار شاهین شهر بودجه سال ۱۴۰۱ شهرداری را بالغ بر شش هزار میلیارد ریال عنوان نمود و گفت: ۶۶ درصد بودجه در بخش‌های عمرانی و ۳۴ درصد دیگر در قسمت‌های جاری هزینه خواهد شد.

پاکسازی دیوارنوشته‌های نازیبا از سطح شهر قدس

به منظور ارتقای زیبایی بصری محیط شهری و با تلاش شبانه‌روزی نیروهای اداره سیما و منظر شهری شهرداری قدس، امحا و پاکسازی دیوارنویسی‌ها و برچسب‌های تبلیغاتی غیرمجاز در شهر انجام می‌شود و در ادامه این اقدامات نیز عملیات پاکسازی دیوار نوشته‌های نازیبا و رنگ‌آمیزی دیوارهای خیابان‌های کشاورز و شهید نبوی جنوبی اجرایی شد.

آسفالت محله شهید صفری میناب پس از ۴۰ سال

حبیب‌الله سهرابی، شهردار میناب با بیان اینکه پس از ۴۰ سال عملیات زیر سازی و آسفالت محله شهید صفری انجام شد، گفت: نهضت آسفالت با برنامه‌ها و تدبیر شورای اسلامی شهر، مجموعه شهرداری و امکانات جدید در محلات کمتر توسعه یافته آغاز شده است.

تبدیل انزلی به قطب گلخانه‌ای غرب گیلان

مهدی خلیلی، شهردار انزلی با بیان اینکه طی دو سال آینده انزلی به قطب گلخانه غرب گیلان تبدیل خواهد شد، گفت: شهرداری بندر انزلی در حال حاضر دو گلخانه بزرگ و هر کدام با فضایی حدود ۷۰۰ متر مربع دارد که تاکنون ظرفیت این فضاها به طور کامل مورد بهره‌برداری قرار نگرفته است.

رفع مشکل تملک اراضی کمربندی جنوبی میانه

مهدی میرزایی، شهردار میانه از حل مشکل تملک اراضی واقع در محدوده کمربندی جنوبی این شهر خبر داد و گفت: مناقصه برای انتخاب پیمانکار این طرح تا سه ماه آینده برگزار می‌شود.

کد خبر 551486

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.