ایجاد دفاتر توسعه محلی در دستور کار مدیریت شهری اراک

رئیس کمیسیون فنی، عمران و شهرسازی شورای اسلامی شهر اراک گفت: یکی از مسائلی که در این کمیسیون بررسی شده، ایجاد دفاتر توسعه محلی است که مقرر شد شهرداری با راه‌اندازی این دفاتر به خدمات‌رسانی و نهاد توسعه محلی در محله‌های هدف در اسرع زمان اقدام کند.

علی چگینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: در جلسه اخیر کمیسیون تصمیم گرفته شد در هفته پنج سانس از سالن‌های ورزشی شهید مسلمی، واقع در کوی امام علی (ع) و شهید حججی واقع در کوی ولی‌عصر (عج) به صورت رایگان در اختیار اهالی مناطق محروم شهر اراک قرار بگیرد.

وی تصریح کرد: اگر اعضای شورای اسلامی شهر اراک به این اعتقاد رسیده باشند که محله‌محوری باید ترویج یابد، برای تقویت و توانمندسازی محلات نیز گام برمی‌دارند و استقرار دفتر توسعه محلی را در اولویت قرار می‌دهند تا در این دفترهای محله‌ای افراد محله، نخبگان و ذی‌نفوذان این مناطق خواسته‌های خود را شناسایی و مطرح کنند زیرا این افراد بیشتر از هر اعضای شورای اسلامی شهر و مدیران شهری نسبت به محل زندگی خود شناخت دارند.

رئیس کمیسیون فنی، عمران و شهرسازی شورای اسلامی شهر اراک ادامه داد: به موجب صورتجلسه‌ای که به صورت مشترک بین اعضای ستاد بازآفرینی شهری یعنی فرمانداری، شهرداری و اداره راه و شهرسازی منعقد شده بود، تعداد ۹۰ واحد از واحدهای مسکونی احداث شده در کوی سجادیه، باید به مالکیت سازمان ملی زمین و مسکن در وزارت راه و شهرسازی با مصوبه ستاد ملی در سال ۹۵ به عنوان پشتیبان در بازسازی بافت‌های فرسوده شهری دربیاید.

وی افزود: با مباحث مطرح شده در جلسه کمیسیون به این نتیجه رسیدیم که این واحدها می‌توانند به عنوان یک سرمایه در نظر گرفته شوند تا بتوان قسمت‌های دیگر کوی سجادیه را به پشتوانه آن بازسازی کرد؛ این کار را می‌توان با تشویق اهالی به تهاتر املاک با این واحدها و در نظر گرفتن عرصه املاک قبلی برای بازسازی‌های بعدی انجام داد.

چگینی اظهار کرد: در آخرین جلسه کمیسیون فنی، عمران و شهرسازی شورای اسلامی شهر اراک مقرر شد اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای امکان آموزش کلاس‌های مهارتی که اهالی مناطق کم‌برخوردار شهر تقاضا کرده بودند را مورد بررسی قرار داده و نسبت به برگزاری آن اقدام کند.

کد خبر 551480

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.