۸۷ میلیون دلار تتر بازیابی شد

شرکت تتر تاکنون در مجموع بیش از ۸۷ میلیون USDT ارسال شده به آدرس‌های اشتباه را به کاربران بازگردانده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در ابتدای همین هفته، تتر حدود ۱.۵ میلیون دلار از دارایی کاربران را بازیابی کرده است. مکانیزم بازیابی طراحی شده توسط تتر، به این شرکت اجازه می‌دهد آدرس‌های روی بلاکچین ترون و اتریوم را در لیست سیاه قرار دهد؛ دارایی‌های موجود در آن‌ها را مسدود کند؛ و همچنین برای جبران خسارت کاربران آسیب دیده، USDT جدید صادر کند.

به گفته آردوینو: تتر برای بازیابی یک توکن، باید آدرسی را در لیست سیاه قرار دهد. این عمل، همه USDT متعلق به آن آدرس را باطل می‌کند و مقدار معادل USDT را برای پردازش و بازگرداندن مبلغ به صاحب آن، به یک آدرس موقت منتقل می‌کند. البته برای تضمین امنیت، ارائه اطلاعات مختلفی از جمله تأیید مالکیت، برای شروع مکانیزم بازیابی، الزامی است.

البته خدمات بازیابی تتر مجانی نیست. این عرضه‌کننده استیبل کوین، ۱۰۰۰ دلار یا ۱۰٪ از مبلغ بازیابی شده (هر کدام که بیشتر باشد) را به عنوان کارمزد دریافت می‌کند. به این ترتیب، این شرکت از ۲۰۱۴ تا کنون، حدود ۸.۷ میلیون دلار از ارائه این خدمت، درآمد کسب کرده است. در ضمن شرکت تتر درخواست بازیابی را تنها برای مبالغ بیشتر از ۱۰۰۰ دلار، قبول می‌کند.

علاوه بر مکانیزم بازیابی، برخی آدرس‌ها به دلایل قانونی در لیست سیاه قرار می‌گیرند. به عنوان مثال، همانطور که پیش تر در گزارش میهن بلاکچین مطالعه کردید، در اوایل این ماه، تتر سه آدرس اتریوم را که بیش از ۱۶۰ میلیون دلار USDT داشتند، مسدود کرد. آردوینو در آن زمان اظهار داشت: تتر در حال همکاری با مجریان قانون است و این سه آدرس تا به نتیجه رسیدن تحقیقات، به طور موقت مسدود می‌شوند.

تتر از زمان راه اندازی یکی از پیشتازان بازار استیبل کوین‌ها بوده است. اما هفته گذشته، میزان عرضه رقیب آن یعنی یو اس دی کوین (َUSDC) در بلاکچین اتریوم از عرضه تتر پیشی گرفت. مطابق اطلاعات اتر اسکن، کل عرضه فعلی USDC روی اتریوم بیش از ۴۲ میلیارد است، در حالی که کل عرضه USDT روی اتریوم نزدیک به ۴۰ میلیارد است. اما با در نظر گرفتن تمام بلاک‌چین‌ها، تتر همچنان پیشتاز است.

کد خبر 551476

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.