دلیل خاموشی چراغ‌های خیابانی در شهرهای بلغارستان

بحران افزایش قیمت انرژی در اتحادیه اروپا بر شهرداری‌ها فشار بی‌سابقه‌ای وارد کرده است به‌طوری‌که اخیراً شاهد چهار برابر شدن صورت‌حساب‌های خود بوده‌اند؛ بلغارستان برای کاهش هزینه‌ تحمیلی بر شهرداری‌ها دستور خاموشی چراغ‌های خیابانی در ساعات مشخص را صادر کرده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، بحران قیمت انرژی اروپا هنوز به پایان نرسیده است و به‌طور غیرمنتظره در حال ضربه زدن به اقتصاد شهرها است. گئورگی گاوریلوف، شهردار شهر لوم بلغارستان، دیروز اعلام کرد که شهرداری چراغ‌های خیابانی را در بیشتر نقاط شهر و در ساعات مشخص خاموش می‌کند. وی همچنین خاطرنشان کرد که به کل ساختمان‌های شهرداری دستور داده شده است که تا حد امکان در مصرف انرژی صرفه‌جویی کنند تا بتوان انرژی ذخیره شده را به مهدکودک‌ها اختصاص داد.

این اعلام پس از انجام اقدامات مشابه از سوی شهرهای اسمولیان، پوموریه، گرنا اوریاهویتسا و ۵۰ اداره محلی دیگر در این کشور صورت گرفت.

تصمیم بر کاهش مصرف برق به دلیل قبض برق ماه دسامبر ۲۰۲۱ شهر لوم اتخاذ شد که تقریباً چهار برابر بیشتر از قبض دسامبر این شهر در سال ۲۰۲۰ است. صورت‌حساب قبلی در مجموع حدود ۱۵ هزار یورو بود در حالی که امسال حدود ۶۰ هزار یورو اعلام شده است.

دلیل خاموشی چراغ‌های خیابانی در شهرهای بلغارستان

اکنون شهرداری تصمیم گرفته است که از ساعت ۱۸ تا ۲۳ و از ساعت ۵ تا ۷ صبح، چراغ‌های شهر را به استثنای خیابان‌های مرکزی «دوناووسکا» و «اسلاویانسکا» خاموش کند.

گاوریلوف تاکید کرد که مشاغل و همچنین شهرداری، برق خود را از بازار آزاد خریداری می‌کنند. او معتقد است که دولت بلغارستان باید وارد عمل شود و نوعی غرامت برای دولت‌های محلی ایجاد کند. به این ترتیب شهرداری‌ها بر مصرف انرژی خود مدیریت خواهند داشت و نهایتاً شهروندان نیز از تصمیمات شهری بهره‌مند خواهند شد.

کاهش مصرف برق و اختصاص آن به واحدهایی با نیاز بیشتر به انرژی، علاوه بر ترویج فرهنگ صرفه‌جویی، بازده اقتصادی نیز خواهد داشت به طوری که می‌توان از محل درآمد حاصل از کاهش مصرف انرژی، پروژه‌های مهم شهری را به ثمر رساند.

دلیل خاموشی چراغ‌های خیابانی در شهرهای بلغارستان

کد خبر 551459

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.