درخواست از دولت و نمایندگان برای توسعه در اهواز

عضو شورای اسلامی شهر اهواز از دولت و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی خواست برای توسعه و رفع مشکلات این شهر تلاش کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، احمد سراج امروز _چهارشنبه، ششم بهمن‌ماه_ در نطق پیش از دستور خود در سی‌ویکمین جلسه شورای اسلامی شهر اهواز، اظهار کرد: عملیات تکمیل شبکه فاضلاب فرسوده‌ای که در طول ۳۰ سال گذشته تنها ۴۱ درصد پیشرفت داشته است با اولین سفر استانی دولت سیزدهم به خوزستان در چهار ماه گذشته بر اساس یک برنامه دوساله، سرعت چشمگیری گرفته است.

وی ضمن قدردانی از زحمات رئیس‌جمهور در زمینه فاضلاب اهواز، افزود: با توجه به طرح مورد نظر امیدواریم سال ۱۴۰۱، سال پایان ورود هرگونه فاضلاب شهری به رودخانه بزرگ کارون از جانب شهرهای اهواز باشد.

عضو شورای اسلامی شهر اهواز ضمن قدردانی از تلاش سازمان آبفا و شهرداری اهواز در ایجاد تعامل برای رفع معضل فاضلاب، تصریح کرد: انتظار می‌رود با تسریع در عملیات اجرایی تفاهم صورت گرفته میان دو سازمان در زمینه ترمیم آسفالت نوارهای حفاری شده شیرینی این عملیات بزرگ به کام شهروندان اهوازی حفظ شود.

وی اضافه کرد: از دولت سیزدهم تقاضا داریم همان‌گونه که گام‌های اساسی و بلند در جهت حل معضلات مرتبط فاضلاب برداشته است، با یک قیاس ساده میان اهواز و دیگر کلان‌شهرهای ایران، قفل وضعیت نابسامان قطار شهری اهواز را با نگاه ویژه خود باز کند، به گونه‌ای که در کوتاه‌ترین زمان ممکن خط اول متروی اهواز افتتاح شود.

سراج گفت: از نمایندگان مجلس شورای اسلامی به ویژه نمایندگان استان خوزستان انتظار می‌رود با یک همگرایی مبتنی بر نگاه تخصصی اولویت‌های استان به ویژه شهر اهواز که یک سوم جمعیت استان را در بر می‌گیرد را در قالب پروژه‌های ملی در بودجه ۱۴۰۱ کشور در نظر بگیرد.

وی ادامه داد: این اولویت‌ها نباید صرفاً در عملیات عمرانی خلاصه شود، بلکه عقب‌ماندگی‌های آموزشی، اجتماعی، ورزشی، میراث فرهنگی و تقویت شرکت‌های دانش‌بنیان را نیز شامل شود.

عضو شورای اسلامی شهر اهواز با بیان اینکه ایجاد تحول، عمق نگاه شورای ششم است، تاکید کرد: شورای اسلامی شهر اهواز این سیاست‌ها را در تدوین بودجه ۱۴۰۱ شهرداری دنبال خواهد کرد و سال آینده را آغاز تحول بنیادین در عرصه مدیریت شهری رقم خواهد زد.

وی ادامه داد: با توجه به شرایط آب و هوایی و پیش‌بینی‌های صورت گرفته در ایام نوروز پررونق و پرنشاط ۱۴۰۱، انتظار داریم استاندار خوزستان با تشکیل یک ستاد استانی ویژه و موظف‌کردن تمام دستگاه‌ها در اهواز به مدیریت همزمان فرماندار و شهردار، یک نوروز به یاد ماندنی برای شهروندان رقم بزند.

سراج خاطرنشان کرد: وضعیت خطرناک پل فولاد که ناشی از سرقت بخشی از سازه‌های فلزی آن است ممکن است به یک حادثه ناگوار منجر شود، همان‌گونه که کاربری ویژه این پل مربوط به خودروهای سنگین شرکت فولاد بوده است، انتظار می‌رود شرکت فولاد خوزستان هرچه سریع‌تر به تعهد خود مبنی بر تعمیر سازه‌های فولادی این پل عمل کند.

وی تصریح کرد: از رئیس بنیاد مستضعفان انتظار می‌رود همان‌گونه که در استان‌های دیگر عواید ناشی از فروش املاک این بنیاد را در حوزه سرمایه‌گذاری و تولید شغل به کار می‌گیرند، در استان خوزستان و شهر اهواز که نرخ بیکاری در آن بیداد می‌کندنیز با تدبیر مناسب و توجه به ظرفیت‌ها و اولویت‌ها، چند ابرپروژه و بنگاه‌های تولیدی مبتنی بر دانش نوین شروع به فعالیت کنند.

کد خبر 551457

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.