لزوم تعیین تکلیف اراضی بدون سند در بندرعباس

عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس خواستار تعیین تکلیف اراضی بدون سند شهروندان شد و گفت: اراضی ۹۰ هکتاری جنوب فرودگاه تحت عنوان پهنه گردشگری نیز باید تعیین تکلیف شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، احمد کناری‌نژاد در بیست‌وچهارمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر بندرعباس گفت: مشکل اصلی در اجرای بسیاری از فعالیت‌ها، عدم همراهی و همکاری وزارت راه و شهرسازی با شهرداری‌های کشور است و اگر کاری هم انجام می‌شود به واسطه تلاش و مساعدت مدیران استانی صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به اجرای طرح تفصیلی شهر بندرعباس، تصریح کرد: اگر این طرح سال‌ها پیش اجرا می‌شد امروز بسیاری از مشکلات از جمله معضلات فرهنگی و اجتماعی به وجود نمی‌آمد.

عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس در ادامه خواستار پیگیری و اجرای طرح حریم ۶۰ متری دریا شد و ادامه داد: اراضی ۹۰ هکتاری جنوب فرودگاه تحت عنوان پهنه گردشگری باید تعیین تکلیف شود.

وی اضافه کرد: مطابق قانون شهرداری‌ها در خصوص واگذاری شوارع ماده ۹۶ و ۱۰۱، مردمی که جهت دریافت سند به اداره ثبت مراجعه می‌کنند، اداره ثبت آنها را به مالک اولیه که مسکن و شهرسازی است معرفی می‌کند تا استعلام بگیرند، در صورتی که در شهرداری، شناسه‌ها و مدارکی مربوط به دهه ۷۰ وجود ندارد و از سال ۹۸ هیچ‌گونه واگذاری شوارع انجام نشده است؛ لذا از مسکن و شهرسازی تقاضا می‌کنیم که به سردرگمی شهروندان پایان دهد.

کناری‌نژاد با اشاره به مشکلات مردم در بافت فرسوده، اظهار کرد: بسیاری از افراد ساکن در بافت فرسوده که متصرفین پلاک‌های دولتی هستند با شکل دریافت سند مالکیت روبه‌رو هستند به‌طوری که دو قیمت اعلام شده است مبنی بر اینکه اراضی کمتر از ۱۵۰ مترمربع با قیمت دولتی و بالاتر از آن به قیمت روز محاسبه شود. با توجه به این که اراضی بافت فرسوده متراژ بالایی دارند، مردم قادر به پرداخت هزینه بالای سند نیستند که امیدوارم مسکن و شهرسازی در این مورد نیز اقدام خوبی انجام دهد.

وی به وضعیت شهرک پیامبر اعظم (ص) اشاره کرد و افزود: دیوار این شهرک مشکلاتی را به وجود آورده است که اگر به صورت پروژه دیوار سبز اجرا شود علاوه بر حفظ زیبایی مشکلات فعلی آن نیز برطرف خواهد شد.

عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس ادامه داد: موضوع مربوط به پل انتهای شهرک پیامبر اعظم (ص) بارها مطرح شده است و امیدوارم این موضوع از سوی شهرداری و مسکن و شهرسازی پیگیری شود.

وی با اشاره به واگذاری زمین‌های مسکن و شهرسازی به مردم، خاطرنشان کرد: مسکن و شهرسازی زمین را بدون تسطیح واگذار می‌کند از این‌رو مردم برای اجرای خدمات با مشکلاتی روبه‌رو هستند.

کناری‌نژاد خواستار ساماندهی دست‌فروشان و محله سنگ‌کن شرقی شد و گفت: زمینی که سال‌ها واگذار شده است و مالک اقدام به ساخت و ساز نکرده است، برای مالک ارزش افزوده دارد، اما برای شهر معضلاتی به همراه دارد.

کد خبر 551418

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.