آغاز عملیات اجرایی فاز دوم اتوبان ولایت در تبریز

شهردار تبریز از اختصاص ردیف بودجه خاص برای فاز دوم ابرپروژه اتوبان ولایت و آغاز عملیات اجرایی آن خبر داد.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه خبری شهرداری تبریز، عباس رنجبر اظهار کرد: حدفاصل کوی نصر تا خیابان رودکی در کوی ولیعصر (عج) با یک‌هزار و ۳۰۰ متر طول، فاز نخست اتوبان ولایت است که تقاطع غیرهمسطح حضرت ولیعصر (عج) و دوربرگردان پاسداران به نصر در این مسیر به بهره‌برداری رسیده است.

وی افزود: دومین تقاطع غیرهمسطح اتوبان ولایت با ۴۰۰ متر طول و به عنوان بزرگ‌ترین پل بتنی تبریز، سال آینده قابل بهره‌برداری خواهد بود که بدین ترتیب فاز اول اتوبان ولایت تکمیل و دسترسی از کوی‌های نصر و مرزداران به کوی ولیعصر (عج) و دسترسی به مسیرهای جانبی، از این طریق ممکن خواهد شد.

شهردار تبریز با اشاره به روند اجرایی فاز دوم اتوبان ولایت، خاطرنشان کرد: عملیات خاک‌برداری فاز دوم اتوبان ولایت با ۷.۵ کیلومتر طول از پل نصر تا سه‌راهی آرپادره‌سی آغاز شده که با اتمام فاز دوم اتوبان ولایت، کل پروژه به طول تقریبی ۹ کیلومتر تکمیل و به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی با اشاره به اهمیت اتوبان ولایت و ضرورت اجرای آن، تأکید کرد: اتوبان ولایت علاوه بر خارج کردن شهرک‌های نصر، پاسداران و مصلی از حالت بن‌بست و ایجاد امکان دسترسی به نقاط مختلف شهر، به عنوان پدافند غیرعامل عمل کرده است و در مواقع بحران و خطر، تخلیه شهر را تسهیل می‌کند.

کد خبر 551414

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.