انجام روزانه ۵۰ هزار سفر با اتوبوس شهری در قم

معاون حمل‌ و نقل و ترافیک شهردار قم با بیان اینکه رویکرد توسعه خدمات به‌جای توسعه کمی در اتوبوس‌رانی مورد توجه مدیریت شهری قم قرار گرفته است، گفت: روزانه بیش از ۵۰ هزار سفر توسط ناوگان اتوبوس شهری انجام می‌شود.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه خبری شهرداری قم، مسعود طبیبی در جلسه شورای سازمان اتوبوس‌رانی شهرداری قم، اظهار کرد: اداره صحیح ناوگان اتوبوس‌رانی شهر، مراقبت و بهره‌برداری از وسایل حمل مسافر، افزایش تعداد وسایل همگانی مسافر، توسعه و تکمیل خطوط و تأمین نیازمندی‌های عمومی از وظایف این سازمان اتوبوس‌رانی شهرداری قم است.

وی با اشاره به رسالت اداره صحیح اتوبوس‌رانی شهر، افزود: رضایت مسافران، رانندگان، سازمان و شهرداری در این زمینه باید موردتوجه باشد. در زمینه رضایت مسافران از این ناوگان باید مباحثی مانند نظافت و حسن رفتار، نظم زمانی و مکانی و حضور به‌موقع در ایستگاه‌ها مورد توجه باشد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار قم با بیان اینکه درخصوص رضایت رانندگان این ناوگان نیز باید حقوق مکفی و عادلانه، پرداخت به موقع حقوق و ارائه تسهیلات و خدمات مناسب توسط سازمان جدی گرفته شود، ادامه داد: در رابطه با مسئله رضایت سازمان از فعالیت ناوگان عمومی نیز لازم است تا کسب درآمد مورد انتظار از خطوط، نگه‌داری مناسب از اتوبوس‌ها، استفاده حداکثر از ظرفیت مسافربری فراهم شده مورد اهتمام باشد.

وی با تأکید بر اینکه روزانه حدود ۳۰ هزار کیلومتر مسافت توسط ناوگان اتوبوس‌رانی قم پیموده می‌شود، تاکید کرد: خوشبختانه در هفته‌های گذشته به‌رغم مشکلات کرونا، تعداد مسافر جابه‌جا شده از ۵۰ هزار نفر عبور کرده است.

طبیبی با اشاره به تحقق ۷۰ درصدی پرداخت الکترونیک، ادامه داد: ۵۳۷ مسافر به‌صورت میانگین توسط هر اتوبوس در طول روز جابه‌جا می‌شود، درحالی‌که ظرفیت واقعی هر اتوبوس جابه‌جایی هزار مسافر است.

وی با اشاره به‌ضرورت توسعه و تکمیل تأسیسات مربوطه برای افزایش استفاده عمومی شهروندان از اتوبوس‌های شهری، تصریح کرد: بازبینی ایستگاه‌های اتوبوس با مشارکت بانک‌ها و بیمه‌ها با هدف افزایش جذابیت ایستگاه‌ها، تکمیل روش‌های پرداخت الکترونیکی در قالب قرارداد SLA و بهره‌برداری خطوط اتوبوس‌رانی، شست‌وشوی سریع‌تر و مرتب ناوگان با کمک سامانه Bus Wash ، ایجاد پایانه‌های حمل‌ونقل ترکیبی با خطوط برون‌شهری در قالب راه‌اندازی پایانه پردیسان و پارک‌سوار شمالی و ایجاد سامانه‌های صوتی اطلاع‌رسانی درون اتوبوس‌ها ویژه نابینایان مورد توجه قرار دارد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار قم با بیان اینکه افزایش ناوگان عمومی متناسب با نیازهای جدید موردتوجه شهرداری است، گفت: استفاده از اوراق مشارکت، تخصیص بهینه ناوگان به خطوط متناسب با تقاضای هر خط و پوشش بیشتر زمانی در برخی از خطوط در ناوگان عمومی قم عملیاتی می‌شود.

وی با اشاره به رویکرد نوین برای ناوگان عمومی قم، اظهار کرد: تغییر رویکرد از توسعه صرف ناوگان به توسعه خدمات و استفاده بهینه از سامانه‌های هوشمند در بهره‌برداری از ناوگان موجود مورد توجه شهرداری قم است.

طبیبی افزود: برای بازسازی ناوگان فرسوده با موافقت شهردار قم، قراردادی با بخش خصوصی منعقد خواهد شد؛ همچنین با چند تعمیرگاه معتبر شهر نیز برای تعمیر اتوبوس‌های درون‌شهری قم قرارداد امضا می‌شود.

کد خبر 551410

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.