بهره‌برداری از ۲ واحد آموزشی با پیشرفت ۶۰ درصدی تا سال آینده

رئیس آموزش و پرورش شهرستان بویین و میاندشت گفت: دو واحد آموزشی در روستاهای تیرکرت و مغاندر با پیشرفت ۶۰ درصدی در حال احداث و تا سال آینده آماده بهره‌برداری می‌شود.

احمد زالی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به تحصیل بیش از چهار هزار دانش‌آموز در ۶۶ واحد آموزشی شهرستان بویین و میاندشت، اظهار کرد: ۵۰ درصد جمعیت دانش‌آموزی منطقه در دو شهر بویین و میاندشت و افوس تحصیل می‌کنند.

وی افزود: با شیوع بیماری کرونا مدارس روستایی شهرستان به دلیل نبود زیرساخت‌های ارتباطی روستایی و عدم تمکن مالی خانواده‌ها در خرید تبلت و امکان رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی به دلیل تعداد کم جمعیت دانش‌آموزی (به صورت متوسط ۱۰ نفر) و موافقت خانواده‌ها با فعالیت حضوری تعطیل نشد.

احداث ۸ مدرسه در شهرستان با کمک خیران و بنیاد برکت

وی با بیان اینکه در مدارس شهری دانش‌آموزی به علت نداشتن تبلت از تحصیل بازنماند، افزود: ۲۵۰ تبلت تهیه و بین دانش‌آموزان نیازمند در مدارس شهری توزیع شد.

رئیس اداره آموزش و پرورش بویین و میاندشت گفت: در سال‌های ۱۳۹۵ و ۱۳۹۶ با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و ۷۵۰ میلیون تومان تمام مدارس روستایی بازسازی و مقاوم‌سازی شد.

زالی افزود: از سال ۱۳۹۸ تاکنون هشت مدرسه در شهرستان با کمک خیران و بنیاد برکت احداث شد و اکنون نیز دو واحد آموزشی در روستای تیرکرت و مغاندر با پیشرفت ۶۰ درصدی در حال احداث است و تا سال تحصیلی آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با بیان اینکه تمام مدارس شهرستان به بخاری گازی مجهز است، افزود: پس از حادثه آتش‌سوزی در مدرسه شین‌آباد با ابلاغ وزارت آموزش و پرورش بخاری نفتی در مدارس این شهرستان نیز جمع‌آوری شد.

کمبود ۵۰ آموزگار در مدارس شهرستان جبران شد

رئیس اداره آموزش و پرورش بویین و میاندشت افزود: در سال تحصیلی جدید با به‌کارگیری ۳۰ بازنشسته و ۱۰ نفر به صورت خرید خدماتی و از طریق ماده ۲۸ کمبود ۵۰ آموزگار در مدارس شهرستان جبران شد.

زالی گفت: آموزش و پرورش بویین و میاندشت، ضمن تقبل هزینه ایاب و ذهاب و تحصیل دانش‌آموزان بی‌بضاعت روستایی، چهار خوابگاه دانش‌آموزی احداث کرده تا امکان تحصیل برای دانش‌آموزان روستایی که رفت و آمد روزانه برای آن‌ها سخت است، فراهم باشد.

وی اظهار کرد: تمام کارکنان آموزش و پرورش بویین و میاندشت و دانش‌آموزان دارای شرایط، واکسن کرونا را تزریق کردند و این شهرستان از این لحاظ رتبه اول استان را کسب کرده است.

کد خبر 551404

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.