وزیر دفاع جمهوری آذربایجان با همتای ایرانی خود دیدار کرد

وزیر دفاع جمهوری آذربایجان با وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران، دیدار و درباره مسائل مهم دو کشور و منطقه گفت‌وگو و تبادل‌نظر کرد.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی وزارت دفاع، امیر سرتیپ محمدرضا آشتیانی، وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران در دیدار با وزیر دفاع جمهوری آذربایجان، با تاکید بر تقویت روابط دو کشور در حوزه‌های دفاعی– امنیتی گفت: با توجه به اشتراکات تاریخی و فرهنگی میان دو ملت، لازم است روابط ایران و آذربایجان نسبت به گذشته در حوزه‌های مختلف توسعه یابد.

وی با بیان اینکه توسعه و تعمیق همکاری‌های مشترک دفاعی_ امنیتی میان ایران و آذربایجان بسیار حائز اهمیت است، افزود: دو کشور با توجه به موقعیت و ویژگی‌های خاص ژئوپلیتیکی، ظرفیت و قابلیت‌های فراوانی را در گسترش روابط همه جانبه دارند.

قدرت و توانمندی‌های نیروهای مسلح ایران مایه مباهات است

سپهبد «ذاکر حسن‌اف» وزیر دفاع جمهوری آذربایجان نیز در این دیدار طی سخنانی، از حمایت رهبر معظم انقلاب اسلامی و دولت جمهوری اسلامی ایران از تمامیت ارضی جمهوری آذربایجان قدردانی کرد و گفت: قدرت و توانمندی‌های نظامی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران مایه مباهات است.

وی با ابراز خرسندی از پیشرفت‌های صنعت دفاعی جمهوری اسلامی ایران، بر گسترش روابط دوجانبه میان دو کشور تأکید کرد و از وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران جهت سفر به باکو دعوت به عمل آورد.

در سفر دو روزه وزیر دفاع جمهوری آذربایجان به ایران، وی با مقامات عالی‌رتبه نظامی و سیاسی کشور دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد. از اهداف اصلی این سفر، توسعه و تعمیق همکاری‌های مشترک دفاعی نظامی و امنیتی اعلام شده است.

کد خبر 551371

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.