هاجسون سرمربی واتفورد شد

سرمربی مسن و قدیمی دنیای فوتبال یعنی روی هاجسون دوباره به نیمکت‌های لیگ برتر انگلیس بازگشت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بسیاری از علاقه‌مندان به فوتبال و کسانی که بازی‌های انگلستان را بیشتر دنبال می‌کنند، به خوبی دوران روی هاجسون در تیم ملی انگلستان را به یاد دارند؛ سرمربی مسنی که سال‌ها قبل هدایت سه‌شیرها را بر عهده داشت و حالا در هفتاد و چهار سالگی یک مسئولیت جدید برای خود دست و پا کرده است.

تیم ملی سوئیس و انگلیس، اینتر میلان، لیورپول و ده‌ها تیم دیگر، سابقه کاری روی هاجسون را می‌سازند. مربی کارکشته‌ای که کار خود در فوتبال را در سال ۱۹۷۶ آغاز کرد. او که نزدیک به نیم قرن پیش برای اولین بار روی نیمکت هاملستاد نشست، حالا به عنوان سرمربی تیم واتفورد انگلیس انتخاب شده است.

هاجسون سرمربی واتفورد شد

البته اینکه یک مربی باسابقه باشد و یا سال‌های سال در دنیای فوتبال عرق ریخته باشد هیچ مشکلی ندارد! با این حال کارنامه هاجسون اگرچه با تیم‌های رنگارنگ و حتی بزرگ پر شده اما او هیچگاه یک مربی سطح بالا نبوده است.

در واقع بعد از سالیان سال تلاش، بزرگترین افتخار هاجسون با تیم‌های بی‌شمار خود تنها دو نایب قهرمانی در لیگ اروپا بوده است. البته او در نگه داشتن اینتر در رقابت‌های سری آ و صیانت از غول بزرگ ایتالیایی نقش مهمی داشته است تا آنجا که بسیاری از بزرگان این باشگاه در آن زمان تمجیدهای زیادی از سرمربی انگلیسی کردند. کارنامه وی در لیورپول و بردن این تیم به جایگاه سقوط لیگ جزیره نشان می‌دهد که هاجسون شاید بهترین گزینه برای تیم‌های انگلیسی نباشد.

شاید بزرگترین جایگاه دوران کاری روی، سرمربیگری تیم ملی انگلستان باشد. او که پیش از مسابقات یورو این مسئولیت را بر عهده گرفت، موفق شد در مرحله گروهی بالاتر از فرانسه به عنوان تیم صدرنشین صعود کند اما در ادامه رقابت‌ها مقابل ایتالیا در ضربات پنالتی شکست خورد و حذف شد.

هاجسون سرمربی واتفورد شد

در ادامه تیم ملی انگلیس موفق شد بدون شکست جواز حضور در رقابت‌های جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل را با هدایت او کسب کند. گرچه هاجسون شروع فوق‌العاده‌ای با انگلیس داشت و توانست آن‌ها را به جایگاه سوم رنکینگ جهانی برساند (جایگاهی که برترین رتبه انگلیسی در تاریخ محسوب می‌شود)، اما در جام جهانی این سرمربی انگلیسی موفق نشد از گروه خود صعود کند و در کمال ناباوری در گروهی که ایتالیا، کاستاریکا و اروگوئه در آن حضور داشتند، از صعود بازماند.

با نمایش بسیار ضعیف انگلیس در رقابت‌های جام جهانی، انگلیس به جایگاه بیستم رنکینگ جهانی سقوط کرد که بدترین رتبه این تیم در آن زمان از سال ۱۹۹۶ محسوب می‌شد. در یورو ۲۰۱۶ نیز هاجسون در مرحله یک‌شانزدهم نهایی مقابل ایسلند از دور مسابقات کنار رفت تا پس از اتمام قراردادش به عنوان سرمربی تیم ملی انگلیس از مسئولیت هدایت سه‌شیرها کنار رود؛ دورانی پر از انتقاد و حاشیه که با بردهای خوب برای هاجسون و انگلیس شروع شد، اما به بدترین شکل ممکن خاتمه یافت.

حالا باشگاه واتفورد پس از تنها شانزده هفته، راه خود را از کلودیو رانیری جدا کرده است. رانیری که در اوایل اکتبر به این تیم پیوست، از آن زمان تنها موفق به کسب هفت امتیاز با تیمش شد. در واقع پیروزی‌های او برابر تیم‌های اورتون و منچستر یونایتد تنها دستاوردهای او در مدت حضور در واتفورد بودند. البته در فضای مجازی بسیاری از کاربران با طعنه به عملکرد رانیری، رسالت او در واتفورد را شکست دادن منچستر و امضا کردن حکم اخراج سولسشر از جمع شیاطین سرخ می‌دانند.

هاجسون سرمربی واتفورد شد

باشگاه واتفورد تنها یک روز پس از جدایی از کلودیو رانیری، روی هاجسون را به عنوان سرمربی جدید خودش انتخاب کرد. سران این باشگاه انتظار دارند این مربی ۷۴ ساله واتفورد را که تنها ۱۴ امتیاز از ۲۰ بازی کسب کرده و در نوزدهم جدول لیگ برتر قرار دارد، از منطقه سقوط نجات دهد.

کد خبر 551358

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.