۹۵ درصد افراد حاضر در گرمخانه‌ها، معتادان هستند

معاون شهردار مشهد گفت: گرمخانه‌ها برای افراد متکدی و بی سرپناه است، اما متاسفانه ۹۵ درصد افراد حاضر در گرمخانه‌ها را معتادان تشکیل می‌دهند.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، حسین باغ‌گلی در خصوص ساماندهی افراد بی‌خانمان، اظهار کرد: مصوبات شورای اجتماعی کشور مربوط به بهزیستی و ستاد مبارزه با مواد مخدر است و شهرداری در این زمینه همکاری می‌کند تا مکان لازم را فراهم کند.

وی افزود: در اصل گرمخانه‌ها برای افراد متکدی و افرادی است که سرپناهی ندارند اما متأسفانه ۹۵ درصد افراد حاضر در گرمخانه‌ها را معتادان تشکیل می‌دهند.

معاون شهردار و رئیس سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد تاکید کرد: ما باید به مطالعات ملی و بین‌المللی نگاه کنیم تا بفهمیم میزان پایداری ترک اعتیاد چقدر است؟ سناریوی خوش‌بینانه بین ۱۰ تا ۱۵ درصد اما میزان نرمال بین پنج تا هفت درصد است.

وی با بیان به اینکه دسترسی آسان به مواد مخدر مساله مهمی است، گفت: فرض کنید در یک روز تمام هفت هزار معتاد را جمع‌آوری کنیم، آن کسی که درآمدش از فروش مواد است کارش را تعطیل نمی‌کند بلکه گروه جدیدی را ایجاد می‌کند.

باغ‌گلی با بیان اینکه ۳۰ درصد معتادان شهر اهل مشهد نیستند، اظهار کرد: حل مسائل قاعده‌ای منطقی دارد که باید آن را پیدا کنیم؛ مسائل اجتماعی همیشه با قانون حل نمی‌شود همچنین انجام کارهای پیچیده و مؤثر در گروه‌های بزرگ امکان‌پذیر نیست به این معنا که نمی‌توانیم چند هزار نفر را یک جا جمع کنیم و از یک روش برای همه آنها استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه ما باید حمایت دائمی را جاری کنیم، اظهار کرد: بر اساس قانون به ازای هر نفر باید روزی ۳۵ هزار تومان هزینه شود، در صورتی که این کمترین میزان هزینه بوده و این در حالی است که برخی از هزینه‌های مستقیم و غیر مستقیم در شهرداری برای هر نفر در ۲۴ ساعت ۷۰ هزار تومان است.

معاون شهردار مشهد افزود: در حال حاضر افراد پس از خروج از گرمخانه‌ها، اقدام به زباله گردی، دزدی و تکدی گری می‌کنند که باید برای این موضوع فکری کنیم.

کد خبر 551357

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.