عبور شهرداری اشتهارد از بحران مالی

شهردار اشتهارد گفت: این شهرداری با پیاده‌سازی روش مالیات بر ارزش افزوده پس از چهار سال از بحران مالی عبور کرد.

به گزارش ایمنا، جعفر حکیم‌زاده اظهار کرد: با آغاز فعالیت دوره ششم شورا و بر اساس قانون مالیات بر ارزش افزوده طبق سرانه جمعیت از سوی سازمان امور مالیاتی استان البرز ماهانه مبلغ سه میلیارد ریال به شهرداری پرداخت می‌شد، اما این مبلغ نه تنها جوابگوی فعالیت‌های عمرانی بلکه پرداخت حقوق کارکنان نیز نبود.

وی افزود: با پیگیری‌های صورت گرفته در بازنگری پرداخت مبلغ ارزش افزوده بر اساس سرانه جمعیت در سازمان امور مالیاتی، این مبلغ ماهانه به حدود ۱۰ میلیارد ریال افزایش یافته است.

شهردار اشتهارد خاطرنشان کرد: با تشکیل کمیته درآمدی شهرداری از مردادماه سال جاری تاکنون بیش از ۱۴۶ میلیارد و ۳۶۳ میلیون و ۷۴۰ هزار ریال درآمد کسب شده که با تحقق این مهم پرداخت حقوق کارکنان که با دو ماه تأخیر انجام می‌شد، اکنون به‌موقع پرداخت می‌شود.

وی ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود در سال آینده با افزایش درآمدهای پایدار شهرداری بتوان علاوه بر حقوق نسبت به پرداخت مزایای و خدمات رفاهی به پرسنل اقدام کرد.

حکیم‌زاده با اشاره به اقدامات صورت گرفته از زمان آغاز فعالیت شورای ششم (مردادماه) تاکنون، گفت: ترمیم و روکش و آسفالت، جدول‌گذاری و هدایت آب‌های سطحی و اتمام عملیات المان شهدای گمنام در بوستان سعدی، احداث گلخانه، شست‌وشو و ضدعفونی جداول و باکس‌های زباله و خودروهای برون‌شهری از جمله این اقدامات است.

وی ادامه داد: بازگشایی معابر در بافت فرسوده، نامگذاری خیابان‌ها، نصب علائم ترافیکی، جلوگیری از ساخت و ساز غیرمجاز، لایروبی کانال‌های فاضلاب، هرس درختان، تأمین روشنایی پارک‌ها، نصب مجموعه بازی و تعمیر وسایل بازی پارک‌ها از دیگر اقدامات انجام شده است.

شهردار اشتهارد تصریح کرد: راه‌اندازی سالن ورزشی حجاب، برگزاری مراسم یادواره شهدا، یاد یاران و تجلیل از رزمندگان و آزاده‌ها، برگزاری مانور پدافند غیرعامل، مشارکت در راهپیمایی ۱۳ آبان، پیاده‌روی اربعین حسینی، تجلیل از پرستاران و نیروهای آتش‌نشانی، دیدار مردمی و فعال‌سازی کمیته‌های درآمدی و سرمایه‌گذاری از برنامه‌های اجرا شده این شهرداری است.

وی روکش آسفالت و خرید قیر رایگان، نصب تلویزیون شهری و بازنگری در مبلغ ارزش افزوده بر اساس سرانه جمعیت را از برنامه‌های در دست اقدام این شهرداری دانست و افزود: ایجاد پایانه مسافربری و حمل بار، راه‌اندازی پارک فرهنگی، احداث کتابخانه در جوار گلزار مطهر شهدای گمنام (بوستان سعدی)، جذب سرمایه‌گذار در ایجاد نهالستان، راه‌اندازی بازار میوه و تره‌بار، تولید آسفالت از لجن‌های اسیدی با مشارکت شرکت‌های دانش‌بنیان و جذب سرمایه‌گذار در احداث کافی‌شاپ از برنامه‌های آینده شهرداری است.

منبع: ایرنا

کد خبر 551332

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.