تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام در اولویت است

شهردار قزوین تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام را در اولویت برنامه‌های سال آینده شهرداری دانست و گفت: با توجه به تحولات پیش رو در کشور ملزم به اجرای فرایند هوشمندسازی هستیم و در این راستا ۵۷ پروژه برای سال آینده در نظر گرفته شده است.

مهدی صباغی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به ارائه بودجه شهرداری به صحن شورا در دو بخش دانشی و بینشی، اظهار کرد: شهر باید با رویکرد درآمدزایی اداره شود و در این زمینه از سازمان‌های خدمات‌رسان شهرداری برای ایجاد درآمد پایدار کمک گرفته‌ایم.

وی با اشاره به اولویت‌های بودجه پیشنهادی، تصریح کرد: پروژه‌های زیادی در قزوین وجود دارد که به خاطر مشکلات مالی و اداری ناتمام مانده است و می‌تواند ضررهای هنگفتی به سرمایه‌های عمومی وارد کند. تمام سعی مدیریت شهری در سال ۱۴۰۱ تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام شهرداری خواهد بود.

شهردار قزوین در خصوص تأسیس شهرداری منطقه چهار، گفت: جهت پاسخگویی به مشکلات و امور مردم در یکی از مناطق شهری که بسیار هم بزرگ است شاهد افزایش نیروی انسانی بودیم بر اساس مصوبه وزارت کشور که پیش از این انجام شده بود منطقه چهار شهرداری قزوین تأسیس خواهد شد.

وی با بیان اینکه با توجه به تحولات پیش رو در کشور ملزم به اجرای فرایند هوشمندسازی هستیم و در همین راستا ۵۷ پروژه برای سال آینده در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: یکی از اولویت‌های بودجه در سال آینده نگرش ویژه به بازآفرینی شهری در مناطق محروم شهر از جمله احیای بافت فرسوده هادی‌آباد و خیابان شهید انصاری است.

صباغی با تاکید بر اینکه بودجه سال آینده شهرداری قزوین با ۵۹ درصد رشد به دو هزار و ۲۰ میلیارد تومان افزایش یافته است و امیدواریم با تحقق آن شاهد تحول در شهر باشیم، اظهار کرد: در بخش منابع، درآمدهای عمومی ما شامل ارزش‌های افزوده، فروش تراکم، تغییر کاربری و عوارض‌ها با ۵۴ درصد افزایش به نسبت سال گذشته ۹۵۰ میلیارد تومان و در قسمت واگذاری دارایی و سرمایه، فروش زمین و مستغلات با ۶۷ درصد افزایش، مبلغ ۱,۰۱۴ میلیارد تومان برآورد شده است.

وی افزود: بخش دارایی‌های مالی و اوراق با ۲۲ درصد افزایش، ۵۶ میلیارد تومان برآورد شده و بخش مصارف و هزینه جاری با ۶۷ درصد افزایش، ۷۰۰ میلیارد تومان برآورد شده و بودجه شهرداری در تملک دارایی، سرمایه‌ای و پروژه‌های عمرانی ۵۷ درصد رشد داشته و ۱,۱۲۰ میلیارد تومان برآورد شده است.

شهردار قزوین گفت: ۴۳ درصد در بخش دیون افزایش داشتیم که حدود ۲۰۰ میلیارد تومان برآورد شده است و احتمالاً متمم خواهد خورد. در بخش مأموریت‌های اجتماعی و فرهنگی ۸۴ درصد و در حوزه حمل‌ونقل و ترافیک ۵۶ درصد رشد داشته‌ایم.

وی ادامه داد: بدهی شهرداری حدود ۱,۳۰۰ میلیارد تومان است و بودجه پنهانی با ۵۰ پروژه محرمانه داریم که به زودی تقدیم خواهد شد، البته افزایش هزینه‌های توسعه و نگهداری زیرساخت‌های شهری، پیشی‌گرفتن نرخ رشد هزینه‌های جاری نسبت به نرخ رشد منابع شهرداری، شرایط اقتصادی ناپایدار و تورم فزاینده در هزینه‌های عمران شهری، تغییرات اقتصادی و تبعات مربوطه ناشی از تک نرخی شدن ارز، رکود بخش مسکن و کاهش رونق ساخت و ساز، کاهش کمک‌های دولتی به شهرداری‌ها و تأثیرات منفی همه‌گیری کرونا بر مالیه شهرداری‌ها، از تهدیدهای بودجه سال ۱۴۰۱ است.

کد خبر 551314

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.