آغاز اجرای طرح ساماندهی دست‌فروشان گرگان

شهردار گرگان از آغاز اجرای طرح ساماندهی دست‌فروشان و وانت‌های بارفروش در سطح شهر خبر داد.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه خبری شهرداری گرگان، محمدرضا سبطی اظهار کرد: در راستای وظایف قانونی و پاسخگویی به مطالبات به‌حق شهروندان، شهرداری به استناد تبصره یک بند دو ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها مبنی بر ممنوعیت سد معبر، این شهرداری طرح انضباط اجتماعی و ساماندهی دست‌فروشان و وانت‌های بارفروش را با همکاری دادستانی، نیروی انتظامی و پلیس راهور اجرا می‌کند.

وی افزود: پدیده دست‌فروشی و بساط‌گستری در حاشیه خیابان‌ها و معابر از موضوعاتی است که شهروندان و شهرداری همه‌روزه با آن مواجه هستند.

شهردار گرگان با بیان اینکه ساماندهی دست‌فروشان در شهر گرگان طی هماهنگی و برنامه‌ریزی به مرحله اجرا گذاشته می‌شود، خاطرنشان کرد: با توجه به تماس و درخواست مکرر شهروندان، اصناف و کسبه همچنین جلوگیری از ایجاد اختلال ترافیکی و رفع مشکل تردد شهروندان در بعضی از معابر، این طرح ویژه از شنبه _نهم بهمن‌ماه_ اجرایی می‌شود.

وی تاکید کرد: در عین حال رویکرد مدیریت شهرداری در ساماندهی دست‌فروشان بر مبنای قوه قهریه نبوده، بلکه با توجه به مشکلات معیشتی که کرونا نیز مزید بر علت آن شده است مکان‌هایی برای استقرار این قشر زحمتکش جانمایی و پیش‌بینی شده است.

کد خبر 551310

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.