برای تزریق آسترازنکا محدودیت اعمال می‌شود؟

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: در حال حاضر حدود ۲۳ درصد از جمعیت مورد هدف استان دوز سوم واکسن کرونا را تزریق کردند همان‌طور که تلاش جمعی از شهروندان را در پوشش واکسیناسیون دوز اول و دوم کرونا شاهد بودیم، ضروری است همشهریان برای تزریق دوز سوم هم مانند دو نوبت قبلی اقدام کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، شاهین شیرانی در خصوص روند آخرین تصمیم‌گیری‌های ستاد استانی کرونا در اصفهان، اظهار کرد: در حال حاضر حدود ۲۳ درصد از جمعیت هدف استان دوز سوم واکسن کرونا را تزریق کردند و این رقم کمتر از پوشش مدنظر است و برای پیشگیری از انتشار سویه جدید کرونا لازم است که همشهریان تزریق دوز سوم واکسن کرونا را در اولویت قرار دهند.

وی اضافه کرد: همان‌طور که تلاش جمعی شهروندان را در پوشش واکسیناسیون دوز اول و دو کرونا شاهد بودیم و توانستیم به پوشش مورد نظر برسیم، ضروری است همشهریان برای تزریق دوز سوم هم مانند دو نوبت قبلی اقدام کنند و به مراکز تجمعی واکسیناسیون مراجعه داشته باشند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تاکید کرد: برای افزایش تزریق واکسن، مراکز تجمیعی را افزایش دادیم و در حال حاضر مراکز بهداشتی و درمانی هم به صورت دو شیفت فعالیت می‌کنند و ضروری است همشهریان هر چه سریع‌تر نسبت به تزریق دوز سوم واکسن کرونا اقدام کنند.

وضعیت رنگ‌بندی استان در کرونا / دو شهرستان در وضعیت زرد

شیرانی تصریح کرد: آمار ابتلاء به سویه جدید کرونا در استان در حال افزایش است و ۱۶ شهرستان آبی و شش شهرستان در وضعیت زرد رنگ قرار دارند، اما این اتفاق نباید موجب فریب شهروندان شود و به معنی خوش‌خیال شدن نسبت به این مسئله نیست و باید شهروندان علاوه بر تزریق واکسن کرونا پروتکل‌های بهداشتی و رعایت فاصله اجتماعی را مدنظر داشته باشند.

وی در مورد کمبود واکسن «آسترازنکا» در استان اصفهان گفت: در حال حاضر تعداد محدودی واکسن «آسترازنکا» وارد کشور می‌شود و مطابق دستورالعمل‌ها توزیع آن بین استان‌ها انجام می‌گیرد؛ این واکسن وارداتی بوده و تولید داخل کشور نیست و بیشتر به افرادی که ضرورت دارد از جمله کسانی که قصد سفر به خارج از کشور دارند یا تعدادی از ورزشکاران و افرادی که قصد تحصیل در خارج از کشور دارند، تزریق می‌شود.

شیرانی خاطرنشان کرد: مطابق پیگیری‌های انجام گرفته واکسن «آسترازنکا» کووید- ۱۹ به کشور وارد شده است و تأمین این نوع واکسن وابسته به این موضوع است که چه میزان واکسن «آسترازنکا» به کشور وارد و چه مقدار توزیع می‌شود.

کد خبر 551305

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.