بررسی طرح جوانی جمعیت در شورای شهر / فعالیت باشگاه شهراندیشان صوری نیست

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: فعالیت باشگاه شهراندیشان صوری و فرمایشی نیست و ظهور و بروز عملی دارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمد نورصالحی در یک برنامه رادیویی، پیرامون اقدامات مدیریت شهری به مناسبت روز زن اظهار کرد: به مناسبت میلاد حضرت زهرا (س) با برگزاری مراسمی از همسران و مادران شهدای شهرداری و برخی از زنان کارمند در شهرداری تجلیل شد.

وی افزود: براساس خوش‌سلیقگی در روز میلاد حضرت زهرا (س) بنا به پیشنهاد و تدبیر تنها بانوی عضو شورای اسلامی شهر اصفهان و البته با همراهی دیگر اعضای شورا، طرح جوانی جمعیت اعلام وصول شد که در مرحله بررسی است.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: این طرح پیش از این در مجلس شورای اسلامی تصویب شده که امیدواریم آثار و برکات آن را در سال آتی ببینیم؛ در مجموعه شهرداری نیز در این راستا اقدام کردیم.

وی با تاکید بر اینکه نقش‌آفرینی زنان در شهر در تصمیم‌گیری‌های مدیریت شهری بسیار مؤثر است، اظهار امیدواری کرد: همچون گذشته بانوان این احساس مشارکت را در عرصه تصمیم‌سازی داشته باشند؛ البته مدیریت شهری نیز باید به این نقش‌آفرینی توجه و از حضور بانوان در امور شهر استفاده کند.

نورصالحی با اشاره به تشکیل شورای مشورتی بانوان در شهر خاطرنشان کرد: پنج نفر از بانوان داخل و خارج از بدنه شهرداری که سوابقی در زمینه امور بانوان و مسائل فرهنگی داشتند، با حکم شهردار اصفهان به عضویت این شورا درآمدند.

وی تصریح کرد: امیدواریم این آغازی برای استفاده از ظرفیت و توان هرچه بیشتر بانوان در سطح مدیریت شهری باشد؛ به طوری که تفاوت محسوسی با ادوار گذشته داشته باشد.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه شورای مشورتی بانوان، جدا از باشگاه شهراندیشان فعالیت می‌کند، تاکید کرد: براساس آنچه در شعارهای خود ادعا کرده بودیم، باید از تفکرات و اندیشه‌های همه اقشار جامعه و مشارکت شهروندان در مدیریت شهری بهره ببریم.

وی با بیان اینکه باشگاه شهراندیشان زیرنظر مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان فعالیت می‌کند، گفت: استفاده از نقطه‌نظرات و پیشنهادات شهروندان و نخبگان چه به صورت حضوری و چه به شکل غیرحضوری، فلسفه تشکیل این باشگاه است؛ قطعاً فعالیت باشگاه شهراندیشان صوری و فرمایشی نیست و ظهور و بروز عملی دارد.

نورصالحی افزود: اکنون کارشناسانی ذیل این باشگاه مشخص شدند که ایده‌های افرادی که داخل اصفهان یا حتی خارج از کشور هستند و به اصفهان علاقه دارند را از طریق سایت یا حضوری دریافت و بررسی می‌کنند وبه صورت طرح یا لایحه از سوی شهرداری به صحن علنی شورا برای تصویب ارجاع می‌دهند.

کد خبر 551298

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.