اتمام‌ پل مرزی ایران و آذربایجان تا ۱۸ ماه آینده

معاون نخست‌وزیر جمهوری آذربایجان گفت: عملیات احداث پل مرزی و جاده‌ای بین ایران و آذربایجان تا ۱۸ ماه آینده به اتمام می رسد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، شاهین مصطفی اف در حاشیه مراسم آغاز عملیات احداث پل مرزی و جاده‌ای بین آستارای ایران و آذربایجان، اظهار کرد: در دو روز گذشته نشست‌های بسیاری بین مسئولان دو کشور جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان برگزار شده است و دو کشور خواستار توسعه روابط اقتصادی و زیرساخت‌های جاده‌ای هستند.

وی با بیان اینکه کریدور شمال_ جنوب برای ایران و به ویژه جمهوری آذربایجان که به خلیج فارس و دریای سیاه متصل می‌شود، بسیار حائز اهمیت است، افزود: فعالیت‌ها برای ارتقای کریدور شمال_ جنوب از سال‌های گذشته آغاز شده و فرایند اتصال راه‌آهن‌های دو کشور از پیشرفت قابل توجهی برخوردار بوده و این مهم از طریق جمهوری اسلامی ایران به واسطه مرز زمینی آستارا با جدیت در حال پیگیری است.

معاون نخست‌وزیر جمهوری آذربایجان خاطرنشان کرد: پل پیشین اتومبیل‌رو بین ایران و آذربایجان قدیمی و فرسوده بود و باعث ترافیک خودروهای ترانزیتی بین دو کشور می‌شد، لذا تصمیمی اتخاذ شد تا پل جدیدی بر روی رودخانه مرزی آستاراچای احداث شود.

وی با بیان اینکه عملیات احداث پل اتومبیل رو تا ۱۸ ماه آینده به اتمام می‌رسد، افزود: این پل جاده‌ای، ایران، آذربایجان و روسیه را در حوزه زمینی به یکدیگر متصل کرده و باعث افزایش سرعت جابجایی بارهای ترانزیتی در این کریدور می‌شود.

مصطفی اف، با اشاره به روند عملیات احداث بارانداز ریلی در آستارای ایران گفت: احداث این بارانداز تا پایان سال میلادی جاری به اتمام خواهد رسید.

وی با بیان اینکه روابط ایران و آذربایجان در دوران کرونا به هیچ عنوان قطع نشد، تصریح کرد: این دو کشور به عنوان همسایه هیچ مسئله و مشکلی در روابط ندارند و تلاش‌ها بر این بود که در دوران کرونا تجارت دو کشور افزایش یابد.

کد خبر 551297

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.