تنها نیروگاه منتظری از مازوت استفاده می‌کند/استان با کمبود برق مواجه است

معاون عمرانی استاندار اصفهان گفت: طبق گزارش‌های برق منطقه‌ای، درحال‌حاضر استان با کمبود برق مواجه است و بقیه استان‌ها به ما برق می‌دهند و برق حاصل از سوزاندن مازوت برای مصرف استان اصفهان استفاده می‌شود.

مهران زینلیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه درحال‌حاضر مازوت‌سوزی توسط نیروگاه شهید منتظری در حال انجام است، اظهار کرد: شورای عالی امنیت ملی تنها برای نیروگاه شهید منتظری مجوز استفاده از مازوت را صادر کرده است و واحدهای صنعتی دیگر در اصفهان از مازوت استفاده نمی‌کنند.

وی درخصوص وضعیت برق استان اصفهان گفت: طبق گزارشات برق منطقه‌ای، درحال‌حاضر استان با کمبود برق مواجه است و بقیه استان‌ها به ما برق می‌دهند و برق حاصل از سوزاندن مازوت برای مصرف استان اصفهان استفاده می‌شود.

معاون عمرانی استاندار اصفهان، درباره اقدامات انجام شده برای جلوگیری از فعالیت واحدهای صنعتی تولیدکننده آلاینده خاطرنشان کرد: سازمان محیط‌زیست درخصوص نظارت بر سایر واحدهای صنعتی برخورد قضائی، گشت‌زنی دائم و سیار را انجام می‌دهد که در نتیجه این اقدامات، تعدادی از این واحدها نیز پلمب شد.

حجم پشت سد زاینده‌رود ۱۶۳ میلیون مترمکعب است

زینلیان، درخصوص وضعیت سد زاینده‌رود و رهاسازی آب اظهار کرد: اکنون حجم پشت سد زاینده‌رود ۱۶۳ میلیون مترمکعب است. با درنظرگرفتن خط قرمز و ذخیره‌سازی آب شرب، نهایتاً بتوان ۳۰ تا ۴۰ میلیون مترمکعب آب برای کشاورزان رهاسازی کرد که این مقدار برای مصرف کشاورزان کم است و تنها نیاز بخشی از آن‌ها را برطرف می‌کند.

وی افزود: درباره وضعیت کشاورزان باید توافق شود که تعدادی از آن‌ها در یک مرحله و تعداد باقی‌مانده در مرحله بعد، آب دریافت کنند که هنوز این توافق بین صنف کشاورزان صورت نگرفته است.

کد خبر 551285

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.