علائم کرونا اومیکرون در میان افراد واکسینه شده

در صورتی که واکسن کرونا را دریافت کرده‌اید و به گونه اومیکرون ویروس کرونا آلوده شده‌اید، علائمی مانند خارش گلو را تجربه می‌کنید.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، واکسن‌های کرونا نه تنها به پیشگیری از بروز بیماری کووید -۱۹ کمک می‌کند، بلکه خطر بستری شدن در بیمارستان و مرگ و میر ناشی از این بیماری را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد. نتایج مطالعات انجام شده نشان می‌دهد که گونه اومیکرون ویروس کرونا قادر است ایمنی ناشی از دریافت واکسن را خنثی کند، زیرا دارای بیش از ۳۰ جهش در پروتئین سنبله خود است. به گفته مقامات بهداشتی، با وجود اینکه افراد واکسینه نشده بیشتر از دیگران در معرض ابتلا به نوع شدید بیماری کووید -۱۹ قرار دارند، اما احتمال بروز عفونت دست‌یابی به موفقیت نیز پس از دریافت واکسن وجود دارد.

آیا گونه اومیکرون تأثیر واکسن‌های کرونا را خنثی می‌کند؟

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها در آمریکا (CDC) اعلام کرده است که واکسن‌های کرونا خطر ابتلاء به نوع شدید بیماری کووید -۱۹، بستری شدن در بیمارستان و مرگ و میر ناشی از آلوده شدن به گونه اومیکرون را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد. با این وجود احتمال بروز عفونت دست‌یابی به موفقیت در میان افراد واکسینه شده وجود دارد. سازمان جهانی بهداشت (WHO) نیز اعلام کرده که لازم است افراد دوزهای تقویت کننده واکسن کرونا را دریافت کنند تا ایمنی لازم در برابر گونه اومیکرون را کسب کنند. به نظر می‌رسد که گونه اومیکرون ویروس کرونا آنتی‌بادی‌های تولید شده پس از دریافت دو دوز اول واکسن کرونا را خنثی می‌کند. بنابراین لازم است واکسن‌های موجود به‌روزرسانی شوند.

آیا افراد واکسینه شده نیز بیماری کووید -۱۹ را تجربه می‌کنند؟

با وجود اینکه واکسن‌های کرونا تا حدودی از افراد در برابر ویروس کرونا محافظت می‌کند، اما نتایج مطالعات انجام شده نشان می‌دهد که ممکن است افراد واکسینه شده عفونت دست‌یابی به موفقیت را تجربه کنند. عفونت دست‌یابی به موفقیت زمانی رخ می‌دهد که افراد یک یا هر دو دوز واکسن کرونا را دریافت کرده باشند، اما به ویروس کرونا آلوده شوند. این گروه از افراد معمولاً نوع خفیف یا بدون علامت بیماری را تجربه کنند. در موارد نادر ممکن است فرد دچار نوع شدید بیماری کووید -۱۹ در بیمارستان بستری شود یا جان خود را از دست بدهد.

فرد واکسینه شده کدام یک از علائم کرونا اومیکرون را تجربه می‌کند؟

مشخص شده است که گونه اومیکرون ویروس کرونا نسبت به گونه‌های قبلی باعث بروز نوع خفیف‌تر بیماری می‌شود، متخصصان اعلام کرده‌اند که بسیاری از افراد مبتلا به این گونه جدید علائمی شبیه سرماخوردگی را تجربه می‌کنند که با گذر زمان و به صورت خود به خود بهبود پیدا می‌کند. با این وجود، در صورتی که واکسن کرونا را دریافت کرده‌اید و به گونه اومیکرون ویروس کرونا آلوده شده‌اید، علائمی مانند خارش گلو را تجربه می‌کنید. دیگر علائم گونه اومیکرون شامل خستگی، تب، بدن درد، تعریق شبانه، عطسه، آبریزش بینی، حالت تهوع و از دست دادن اشتها می‌شود. گونه اومیکرون برخلاف سویه دلتا باعث از دست دادن حس بویایی و چشایی افراد مبتلا نمی‌شود.

در صورت ابتلاء به کرونا باید چه اقداماتی انجام دهیم؟

افرادی که علائم ذکر شده را تجربه می‌کنند باید سریعاً آزمایش کرونا را انجام دهد و تا زمانی که نتیجه آن مشخص می‌شود خود را ایزوله کنند. مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها در آمریکا (CDC) اعلام کرده است که افراد مبتلا به بیماری کووید -۱۹ لازم است به مدت پنج روز به دور از بقیه باشند، سپس این گروه از افراد باید به منظور پیشگیری از انتقال بیماری به دیگران به مدت پنج روز دیگر از ماسک استفاده کنند. با وجود اینکه کرونا دلتا باعث بروز علائم خفیف می‌شود، اما متخصصان به مردم توصیه کرده‌اند که اقدامات پیشگیرانه را رعایت کنند، از ماسک استفاده کنند، از حضور در محیط‌های شلوغ و بدون تهویه مناسب دوری کنند، فاصله اجتماعی خود از دیگران را حفظ می‌کنند. علاوه بر این، بروز هرگونه علائم مشابه بیماری سرماخوردگی لازم است تست کرونا انجام دهید و خود را ایزوله کنید.

کد خبر 551270

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.