استقبال از مسیرهای سبز ایرلند در دوران کرونا

استراتژی ملی توسعه مسیرهای بدون خودرو در ایرلند موجب رونق جوامع روستایی از طریق افزایش فرصت‌های گردشگری شده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، مسیر پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری موسوم به "راه سبز واترفورد" ۴۶ کیلومتر خارج از جاده، از شهر وایکینگ واترفورد تا شهر ساحلی زیبای دانگاروان، به دنبال یک خط راه‌آهن بلااستفاده، امتداد یافته است. این راه سبز محبوب در شرق ایرلند با عبور از ۱۱ پل، سه مسیر راهرو مانند و یک تونل، سفری دیدنی را در بین میراث محلی و طبیعت این کشور ارائه می‌دهد.

جاده سبز در امتداد باغ‌های زینتی در کوه کنگرو قرار دارد که یکی از بزرگ‌ترین مجموعه‌های گیاهان در ایرلند را در خود جای داده است. این مسیر تا حدی خطوط راه‌آهن دره واترفورد سویر را پوشش می‌دهد و مناظری از رودخانه سویر، ژئوپارک جهانی یونسکو ساحل کاپر، کوه‌های کمراگ و خلیج دونگروان را فرا می‌گیرد.

اما تنها مناظر چشم‌نواز در امتداد "راه سبز واترفورد" نیست که این مسیر را دیدنی کرده است، خوانندگان ایرلندی ایندیپندنت این جاده را به دلیل وجود توقفگاه‌های فراوان برای نوشیدن قهوه و صرف غذا در طول مسیر تحسین کردند.

استقبال از مسیرهای سبز ایرلند در دوران کرونا

بنا بر اعلام سازمان گردشگری ایرلند، اضافه کردن جذابیت به جاده‌های مخصوص پیاده روی و دوچرخه‌سواری به افزایش تعداد بازدیدکنندگان، اقامت‌های شبانه و رضایت مهمانان در مناطق مختلف مسیر کمک می‌کند.

"واترفورد گرین وی" از سال ۲۰۱۷ تاکنون جوایز بسیاری را به علت جذب بازدیدکنندگان بسیار و فراهم آوردن محیط دلچسب برای گردشگران کسب کرده است.

جذابیت راه سبز واترفورد (و مسیرهای دیگر از این قبیل) حتی در طول محدودیت‌های شدید اعمال شده برای مبارزه با همه‌گیری کووید -۱۹ کمرنگ نشد. برعکس، دولت به طور مداوم تسهیلات ورزشی و تفریحی و مکان‌های غذاخوری در فضای باز را از طریق انواع طرح‌های بودجه فراهم کرده است.

استقبال از مسیرهای سبز ایرلند در دوران کرونا

حتی قبل از شیوع بیماری همه گیر، واترفورد در کانون توجه دولت بوده است و به عنوان یک محصول گردشگری نمونه برای استراتژی توسعه آتی راه‌های سبز ملی و منطقه‌ای که در سال ۲۰۱۸ راه اندازی شد، عمل می‌کند.

کد خبر 551238

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.