۲۵ درصد تولید ماهیان زینتی کشور به کاشان اختصاص دارد

مدیرکل دفتر آبزیان آب شیرین سازمان شیلات گفت: کاشان ۲۵ درصد تولید ماهیان زینتی کشور را به عهده دارد. تولید ماهیان زینتی یکی از مشاغل ثابت است که تحت تأثیر تحریم‌ها قرار نگرفته و تولیدکننده آن می‌تواند با سرمایه‌ای اندک در مقیاس صنعتی و تکنولوژی پیشرفته فعالیت کند.

فرزاد زلقی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: ایجاد شهرک ماهیان زینتی، موضوع مهمی در اشتغال‌زایی و تولید ماهیان زینتی است که وزیر کشاورزی اصرار به بهره‌برداری سریع‌تر این پروژه دارد.

وی ادامه داد: چنان‌چه مشکلات این پروژه مرتفع شود و هر چه زودتر به بهره‌برداری برسد، گام بزرگی در عرصه تولید ماهیان زینتی و ارزآوری کشور برداشته‌ایم.

مدیرعامل شهرک‌های کشاورزی جهاد، مسئولیت شهرک‌های کشاورزی، ایجاد شهرک، واگذاری و فراخوان تولیدکننده را به عهده دارد.

سالانه ۲۷۰ میلیون قطعه ماهیان زینتی در کشور تولید می‌شود

همچنین مهدی شکوری، مدیر کل دفتر آبزیان آب شیرین سازمان شیلات نیز در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: کاشان ۲۵ درصد تولید ماهیان زینتی کشور را به عهده دارد. تولید ماهیان زینتی یکی از مشاغل ثابت است که تحت تأثیر تحریم‌ها قرار نگرفته و تولیدکننده آن می‌تواند با سرمایه‌ای اندک در مقیاس صنعتی و تکنولوژی پیشرفته فعالیت کند.

وی تصریح کرد: بیش از ۶۰۰ واحد فعال در کاشان به تولید ماهیان زینتی پرداخته‌اند که در این حوزه به لحاظ توسعه شهری باید جابه‌جایی صورت گیرد و به شهرک ماهیان زینتی انتقال داده شود.

مدیرکل دفتر آبزیان آب شیرین سازمان شیلات تاکید کرد: با توجه به کم‌آبی کاشان، در این پروژه پیش‌بینی شده است تا ۹۵ درصد آب به صنعت بازچرخانی شود که از لحاظ زیست محیطی کمک‌کننده به منطقه است. با توجه به کندی پیشرفت در زیر ساخت‌های این پروژه خواهان هر چه سریع‌تر بهره‌برداری آن هستیم.

به گزارش ایمنا، فرزاد زلقی، رئیس هیئت مدیره شرکت شهرک‌های جهاد به همراه مهدی شکوری، مدیرکل دفتر آبزیان آب شیرین سازمان شیلات در سفر یک‌روزه خود به کاشان به بررسی و تعیین تکلیف شهرک ماهیان زینتی پرداختند.

کد خبر 551198

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.