کاهش مشکلات محله دردشت با احداث گذر ضلع شرقی بازارچه

مدیر منطقه سه شهرداری اصفهان گفت: با توجه به بافت متراکم محله و مشکلات موجود، گذر بازارچه دردشت به دلیل معضلات ترافیکی پیاده‌راه شده و گذری برای عبور خودروها در ضلع شرقی بازارچه احداث می‌شود که امیدواریم با باز شدن این گذر، بخشی از مشکلات محله کاهش یابد.

حسین کارگر در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: با توجه به جلسات برگزار شده، محلات دردشت، امامزاده اسماعیل و شهشان برای «طرح محله‌محوری» در منطقه سه انتخاب شد.

وی افزود: در راستای ارتقای کیفیت زندگی در محله دردشت، دو پروژه خانه کودک و نوجوان و ورزشگاه دردشت برنامه‌ریزی شده که خانه کودک و نوجوان در دست احداث است؛ با توجه به بافت متراکم محله و مشکلات موجود، در نظر داریم گذر بازارچه دردشت به دلیل معضلات ترافیکی پیاده‌راه شده و گذری برای عبور خودروها در ضلع شرقی بازارچه احداث شود.

مدیر منطقه سه شهرداری اصفهان اضافه کرد: با احداث این گذر، حفظ و مرمت بافت تاریخی بازارچه دردشت در دستور کار قرار گرفته و ورزشگاه دردشت در کنار گذر جدید با تصویب کمیسیون تصویب طرح‌ها احداث می‌شود؛ امیدواریم با باز شدن این گذر، بخشی از مشکلات این محله کاهش یابد.

وی خاطر نشان کرد: در دو سال اخیر نوسازی پارک کودک در مجاورت بازارچه دردشت انجام شده است و به جز بخشی از ورودی، همه قسمت‌های بازارچه دردشت سنگ‌فرش و دیوارها مرمت کاه‌گل شده و بازسازی گذر امام‌جمعه نیز در حال انجام است.

کارگر تصریح کرد: پروژه‌های در نظر گرفته شده برای محله دردشت به دو گروه بلندمدت و کوتاه‌مدت تقسیم می‌شوند؛ به عنوان مثال پروژه ورزشگاه دردشت در بلندمدت با انجام مناقصات انجام شده است و احداث میدانچه‌ها در کوتاه‌مدت به بهره‌برداری می‌رسد.

کد خبر 551194

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.