خطرات طغیان رودخانه هراز کاهش می‌یابد

معاون فنی و حمل‌ونقل شهرداری آمل از اجرای پروژه‌هایی به منظور کاهش خطرات ناشی از طغیان رودخانه هراز در محدوده شهری خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمد سبزعلی‌پور در بازدید از پروژه‌های ترافیکی شهر آمل با اشاره به اجرای پروژه‌های کاهش ترافیک محدوده مرکز شهر و نیز کاهش خطرات ناشی از طغیان رودخانه هراز، اظهار کرد: پروژه‌هایی در این زمینه در شهر آمل در دست اجرا است.

وی از آغاز پروژه احداث میدان تقاطع بلوار شهید قاسمی (آزادگان ۶) با پل شهدای شش بهمن خبر داد و گفت: این طرح به منظور مدیریت ترافیک خودرویی در محدوده میدان شش بهمن آمل اجرایی می‌شود.

معاون فنی و حمل‌ونقل شهرداری آمل با بیان اینکه دیوار حائل در سراسر رودخانه هراز در محدوده شهری نیز در دست اجرا است، گفت: تهیه طرح در اختیار مشاور قرار است و طرح نهایی آن در هفته‌های آینده به نتیجه می‌رسد.

وی با اعلام اینکه احداث تقاطع در بلوار شهید قاسمی و پل شهدای شش بهمن به منظور رفع بار ترافیکی در محدوده خیابان شهید بهشتی انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: در محدوده دو راهی بعد از رمپ به سمت خیابان مهدیه، ازدحام خودروها گره ترافیکی ایجاد می‌کرد که با احداث میدان و حرکت خودروها در مسیرهای جایگزین این مشکل به شدت کاهش می‌یابد.

سبزعلی‌پور با بیان اینکه شهروندانی که از مسیر پل پنجم برای عبور از خیابان برزگر و شهرک نبوت مجبور به استفاده از دوربرگردان روبه‌روی شورای شهر می‌شدند نیز با ترافیک مواجه بودند، ادامه داد: با توجه به اینکه در فصول بارانی سال احتمال طغیان رودخانه هراز و مسدود شدن پل پیروزی در این محدوده می‌رود، بنابراین جهت ایجاد پدافند غیرعامل و آمادگی در روزهای بحرانی جهت مدیریت ترافیک، این میدان می‌تواند به عنوان مسیر امن جایگزین در این زمینه کارگشا باشد.

کد خبر 551190

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.