سالانه ١۵٠ هزار نهال گلدانی در ایرانشهر تولید می‌شود

شهردار ایرانشهر با تاکید بر اینکه با هدف توسعه فضای سبز سالانه بیش از ١۵٠ هزار نهال گلدانی در ایرانشهر تولید می‌شود، گفت: این نهال‌ها در سطح شهر کشت می‌شود و توزیع عادلانه فضای سبز در محلات یک ضرورت است.

به گزارش ایمنا، سعید دیده‌ور با بیان اینکه هم‌اکنون فضای سبز شهری ایرانشهر بیش از ١۵٠ هکتار است که زمینه نشاط و شادابی شهروندان را فراهم آورده است، اظهار کرد: فضای سبز در شهرها به عنوان مجاری تنفسی شهرنشینان به‌شمار می‌آید و به جهت اهمیت فرهنگ‌سازی در توسعه و نگه‌داری فضای سبز، تلاش خواهیم کرد فرهنگ درخت‌کاری و حفاظت از فضای سبز در میان دانش‌آموزان و خانواده‌ها نهادینه شود.

وی با تاکید بر اینکه با هدف توسعه فضای سبز سالانه بیش از ١۵٠ هزار نهال گلدانی در ایرانشهر تولید می‌شود، افزود: این نهال‌ها در سطح شهر کشت می‌شود و توزیع عادلانه فضای سبز در محلات یک ضرورت است؛ شهروندان باید دسترسی لازم به بوستان‌ها و فضای سبز را در کوتاه‌ترین فاصله از محل سکونت خود داشته باشند.

شهردار ایرانشهر وجود منابع آبی پایدار و شرایط اقلیمی مناسب را از علل سرسبزی ایرانشهر ذکر و گفت: شهرداری علاوه بر جداسازی شبکه آب شهری از فضای سبز و پارک‌ها اقدام به آبیاری تحت فشار فضای سبز کرده است؛ به طوری که این اقدام نقش بسیار مهمی در کاهش مصرف آب و توسعه فضای سبز دارد.

دیده‌ور افزود: در این فصل از سال که هم‌وطنان ما در دیگر نقاط کشور شاهد سرما، یخبندان و خواب زمستانه درختان هستند، مردم ایرانشهر به موجب هوای مساعد و مطلوب شاهد رویش انواع گونه‌های گیاهی با گل‌های رنگارنگ هستند؛ به طوری که فصل بهار را در زمستان تماشا می‌کنند.

منبع: ایرنا

کد خبر 551151

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.