وام ۱۰۰ میلیونی بدون ضامن به چه افرادی تعلق می‌گیرد؟

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: رتبه اعتباری یعنی رفتار مالی قبلی یک متقاضی وام که بانک بتواند با توجه به آن تا صدمیلیون تومان بدون درخواست ضامن تسهیلات پرداخت کند. البته مبلغ وام براساس میزان اعتباری خواهد بود که فرد به دست آورده است و برای مابقی مبلغ درخواستیف باید ضامن معرفی کند.

مهدی طغیانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، درخصوص وام صد میلیونی بدون ضامن اظهار کرد: این اقدام امری است که در اغلب کشورها در حال اجرا است؛ به این‌گونه که با اتکا به اعتبار یک مشتری، به او وام پرداخت می‌شود.

وی با بیان اینکه این طرح از قبل هم دارای مصوبه بود و متأسفانه اجرایی نمی‌شد، افزود: در دولت سیزدهم با توجه به اظهارات رئیس‌جمهور و وزیر اقتصاد، دستور بر اجرایی شدن آن گرفته شده است. قرار بر آن است در فاز نخست، کارکنان بخش دولتی و در کل حقوق‌بگیران اعم از دولتی یا خصوصی که دارای نامه کسر از حقوق هستند، شامل دریافت وام بدن ضامن شوند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: صاحبان مشاغل آزاد نیز با توجه به کمبود اطلاعات لازم از کارنامه اعتباری آن‌ها و نیاز به تکمیل اطلاعات در فاز بعدی مشمول خواهند بود.

طغیانی ادامه داد: رتبه اعتباری یعنی رفتار مالی قبلی یک متقاضی وام که بانک بتواند با توجه به آن تا صد میلیون تومان بدون درخواست ضامن تسهیلات پرداخت کند و البته مبلغ وام براساس میزان اعتباری خواهد بود که فرد به دست آورده است و برای مابقی مبلغ درخواستی باید ضامن معرفی کند.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا مقاومت بانک‌ها برای عدم پذیرش این موضوع، مانع از اجرایی شدن طرح مذکور خواهد شد یا خیر، گفت: زمانی که بانک مرکزی سامانه آن را راه‌اندازی کند و تبدیل به مصوبه شورای پول و اعتبار شود، خواه ناخواه همه بانک‌ها ملزم به پذیرش آن هستند.

کد خبر 551128

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.