لزوم ساماندهی کارتن‌خواب‌ها در مکان مناسب

رئیس شورای اسلامی شهر بروجرد گفت: مدیریت شهری در نظر دارد مکان مناسبی را برای کارتن‌خواب‌ها که به بلای خانمان‌سوز اعتیاد دچار هستند، فراهم کند تا این معضل در شهر بروجرد حل شود.

محمد پاپی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: شورای شهر از زمان آغاز فعالیت خود در نظر دارد گرمخانه‌ای برای ساماندهی کارتن‌خواب‌ها تدارک ببیند؛ در همین راستا زمستان امسال با مؤسسه‌ای که فعالیت‌اش در زمینه ساماندهی کارتن‌خواب‌ها بود، وارد مذاکره شدیم.

وی افزود: مکان استقرار کارتن‌خواب‌ها در این مؤسسه کوچک بود، لذا قرار بر این شد شهرداری در توسعه آن سهیم باشد و همکاری کند.

رئیس شورای اسلامی شهر بروجرد خاطرنشان کرد: بر این مبنا قرار بر این شد تا ماهیانه پنج میلیون تومان به این مؤسسه کمک شود که مورد موافقت مؤسسه قرار نگرفت؛ لذا مقرر شد سالن ورزشی کوثر واقع در پارک کوثر برای استقرار کارتن‌خواب‌های شهر آماده شود که با تلاش و زحمت کارکنان فضای سبز و خدمات شهری شهرداری، در کمتر از ۴۸ این مکان فراهم شد.

وی با بیان اینکه سالن کوثر مساحتی در حدود ۲۰۰ مترمربع دارد، تصریح کرد: کف‌پوش و موکت سالن، راه‌اندازی سیستم گرمایشی و روشنایی، آماده‌سازی سرویس‌های بهداشتی و راه‌اندازی اتاق مدیریت ازجمله اقدامات انجام شده برای آماده‌سازی سالن بود.

پایی‌نژاد ادامه داد: برخی لوازم برقی به سرقت تعمیر و برق گاز سالن نیز وصل شد تا این مکان پذیرای کسانی باشد که جایی را برای خواب ندارند.

وی اظهار کرد: برای افراد حاضر یک وعده شام تدارک دیده می‌شود و امیدواریم شهروندان در صورت مشاهده افراد کارتن‌خواب در حاشیه خیابان و معابر، مراتب را به سامانه ۱۳۷ اطلاع دهند تا در صورت تمایل خودشان، آنان را به این گرمخانه موقت هدایت کنیم.

رئیس شورای اسلامی شهر بروجرد تاکید کرد: مدیریت شهری در نظر دارد مکان مناسبی را برای کارتن‌خواب‌ها که به بلای خانمان‌سوز اعتیاد دچار هستند، فراهم کند تا این معضل در شهر بروجرد حل شود.

کد خبر 551092

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.