توسعه فضای سبز شهری با تأمین پایدار و استفاده بهینه از منابع آبی

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر قم گفت: تأمین پایدار و استفاده بهینه منابع آبی برای توسعه فضای سبز شهری و جنگلی مهم است و در این زمینه استفاده از ظرفیت پساب باید مورد توجه قرار گیرد.

سید مجتبی سبحانی‌ثابت در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص اهمیت توسعه فضای سبز، اظهار کرد: توسعه فضای سبز با بهبود زیست طبیعی و هوای پاک ارتباط مستقیم دارد و باید تلاش کنیم تا توسعه فضای سبز در دستور کار مدیران شهری قرار گیرد؛ حفظ منابع آب در توسعه فضای سبز بسیار تأثیرگذار است، در توسعه فضای سبز شهری موضوع حفظ منابع آب و استفاده بهینه از آن از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و استفاده از ظرفیت پساب در توسعه فضای سبز شهری و جنگلی باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به انجام اقدامات مؤثر در زمینه توسعه فضای سبز در کلانشهر قم، افزود: کاشت درختان مثمر به همراه توسعه گل و گیاه دو رویکرد مهم شهرداری قم است و در دو سال اخیر اقدامات مؤثری در این زمینه انجام شده است.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر قم ادامه داد: ذخایر آبی چاه‌های قم در حال از دست رفتن است و کیفیت آنها هر سال نسبت به گذشته کاهش داشته است، از این رو باید توسعه فضای سبز با اطمینان از تأمین منابع آبی پایدار انجام شود تا دچار چالش نشویم و با برنامه‌ریزی دقیق بتوانیم فضای سبز شهری را حفظ کنیم و توسعه دهیم.

وی با بیان اینکه باید در سیما و منظر شهری تحولاتی ایجاد شود، خاطرنشان کرد: مشارکت‌های مردمی در توسعه و حفظ فضای سبز شهری حائز اهمیت است، اگر شهروندان در زمینه کاشت و نگهداری نهال ورود کنند، سیما و منظر شهری دچار تحول خواهد شد و از هزینه‌های جاری شهرداری نیز کاسته می‌شود، بنابراین باید اقدامات لازم در این زمینه انجام شود.

سبحانی‌ثابت با تاکید بر اینکه تأمین پایدار و استفاده بهینه منابع آبی لازمه توسعه فضای سبز شهری است، تصریح کرد: فرهنگ‌سازی و بهبود فرهنگ شهروندی در کاشت و نگهداری از فضای سبز از مباحث مهمی است که لازم است نهادهای فرهنگی برای افزایش مشارکت‌های شهروندان برنامه‌های عملیاتی تدوین کنند.

کد خبر 551089

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.