جمع‌آوری روزانه ۷۰۰ تن زباله در کرمانشاه

مدیر نظارت بر خدمات شهری شهرداری کرمانشاه از جمع‌آوری روزانه به طور میانگین ۷۰۰ تن زباله در شهر کرمانشاه خبر داد.

به گزارش ایمنا، احسان احمدی‌نصر اظهار کرد: جمع‌آوری زباله که در سال‌های گذشته توسط پیمانکاران بخش خصوصی صورت می‌گرفت، هم‌اکنون توسط یکی از شرکت‌های اقماری شهرداری با عنوان «شرکت نوین» صورت می‌گیرد.

وی افزود: کرمانشاه یک کلان‌شهر با وسعت بالا است که شهروندان رأس ساعت مشخص زباله‌ها را خارج از منزل قرار نمی‌دهند؛ از این رو فرایند جمع‌آوری در سه شیفت کاری انجام می‌شود.

مدیر نظارت بر خدمات شهری شهرداری کرمانشاه خاطرنشان کرد: در حال حاضر زباله‌ها در سه شیفت صبح، بعدازظهر و شب از سطح شهر جمع‌آوری می‌شود که این کار موجب خستگی نیروهای شهرداری و فرسودگی خودروها شده است.

وی ادامه داد: اگر مردم شهر رأس یک ساعت مشخص مثلاً ۲۱ شب زباله‌ها را درِ منزل بگذارند، می‌توان طی یک شیفت کاری اقدام به جمع‌آوری زباله‌ها کرد.

احمدی‌نصر با بیان اینکه حجم زباله‌های تولید شده در فصول مختلف سال متفاوت است، تاکید کرد: هرچه به فصل بهار و تابستان نزدیک می‌شویم حجم زباله‌ها هم در حال افزایش است.

وی با بیان اینکه بیشترین حجم زباله تولید شده مربوط به فصل تابستان است و در فصول سرد سال زباله کمتری داریم، تصریح کرد: درمجموع سالانه به طور میانگین روزانه ۷۰۰ تن زباله از سطح شهر جمع‌آوری می‌شود که در این روزهای سرد سال حدود ۵۰۰ تا ۶۰۰ تن است.

مدیر نظارت بر خدمات شهری شهرداری کرمانشاه با بیان اینکه درحال‌حاضر جمع‌آوری زباله‌های سطح شهر از مخازن انجام می‌شود، ادامه داد: بیش از دو هزار مخزن جمع‌آوری زباله در سطح شهر داریم که سرقت این مخازن به عنوان یکی از معضلات خدمات شهری شهرداری است و با توجه به بالا بودن هزینه خرید آن، جبران سرقت هر مخزن کار دشواری است.

وی با بیان اینکه طرح جمع‌آوری زباله از درِ منزل در دستور کار قرار دارد، اظهار کرد: برای اجرای این طرح قرار است صبحت‌هایی با شهردار جدید داشته باشیم و پس از موافقت ایشان، این طرح در دستور کار قرار می‌گیرد.

وی افزود: با اجرای این طرح مردم باید زباله‌های خود را رأس ساعت ۲۱ شب درِ منزل بگذارند تا شهرداری نسبت به جمع‌آوری آن‌ها اقدام کند.

منبع: ایسنا

کد خبر 551082

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.