تصمیم‌گیری برای اخذ عوارض صادراتی از اوره و قیر متوقف شود

رئیس سازمان بورس در نامه‌ای فوری از رئیس کمیسیون تلفیق مجلس خواست دریافت مالیات بر صادرات بعضی از محصولات معدنی و پتروشیمی به بعد از بررسی جوانب بر جامعه میلیونی سهامداران موکول شود.

به گزارش ایمنا، مجید عشقی رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار طی نامه‌ای از حمیدرضا حاجی‌بابایی، رئیس کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی خواست تا ضمن بررسی مجدد بر وضعیت عوارض صادراتی بر موادی همچون قیر، متانول، اوره و پلی‌اتیلن، نظرات کارشناسی در این خصوص را مد نظر قرار داده و تصمیم‌گیری در این زمینه را به بررسی جوانب و اثرات آن بر بازار سرمایه موکول کند.

در بخشی از این نامه آمده است که نماینده سازمان بورس و اوراق بهادار آمادگی دارد در جلساتی مشترک توضیحات لازم را در این خصوص ارائه کند.

تصمیم گیری برای اخذ عوارض صادراتی از اوره و قیر متوقف شود

وابسته به سازمان بورس، چندی پیش خبری مبنی بر مشمولیت مالیاتی برای صادرات محصولات معدنی و پتروشیمی به صورت خام و نیمه خام در لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ در حالی منتشر شد که بر اساس بند «ت» تبصره عوارض و مالیات لایحه بودجه سال ۱۴۰۱، درآمد حاصل از صادرات مواد و محصولات معدنی و صنایع معدنی، محصولات نفتی، گازی و پتروشیمی به صورت خام و نیمه خام در همه نقاط کشور مشمول مالیات می‌شود.

تعریف و فهرست مواد خام و نیمه‌خام مذکور با پیشنهاد مشترک وزارتخانه‌های امور اقتصادی و دارایی، صنعت معدن و تجارت، اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران تهیه می‌شود و در مدت مدت سه ماه پس از تصویب این قانون به تصویب هیأت وزیران می‌رسد.

منبع: مهر

کد خبر 550966

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.