شیوع سویه اومیکرون پنهان‌کار باعث نگرانی شده است

زیرسویه BA.2 که به عنوان اومیکرون پنهان‌کار معروف شده است، در هفته‌های گذشته بسیار گسترش پیدا کرده است و باعث نگرانی‌هایی در سطح جهان شده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، زیرسویه اومیکرون پنهان‌کار با نام BA.2 در نوامبر سال گذشته شناسایی شد، در هفته‌های اخیر بسیار گسترش یافته است و باعث نگرانی‌هایی در سطح جهان شده است. مقامات بهداشتی انگلیس این زیر شاخه جدید را به عنوان "گونه تحت بررسی" تعیین کرده‌اند.

سازمان جهانی بهداشت (WHO) اعلام کرده است که گونه اومیکرون ویروس کرونا دارای سه زیر سویه BA.2، BA.1 و BA.3 است، حدود ۹۹ درصد از موارد توالی‌یابی شده حاوی زیر سویه BA.1 هستند. زیرسویه BA.2 در کشورهای بریتانیا، دانمارک، نروژ و سوئد تشخیص داده شده است، محققان در فرانسه و هند نیز در مورد شیوع سریع این زیرسویه هشدار داده‌اند و اعلام کرده‌اند که این زیرسویه به زودی از دیگر سویه‌های اومیکرون پیشی می‌گیرد.

محققان احتمال می‌دهند که زیرسویه BA.2 به زودی به گونه غالب تبدیل خواهد شد، این زیرسویه دارای ۳۲ جهش مشترک با زیرسویه BA.1 است. علاوه بر این، دارای ۲۸ جهش منحصر به فرد است. متخصصان معتقد هستند که هنوز برای اعلام کردن تفاوت‌های BA.1 و BA.2 زود است و لازم است اطلاعات بیشتری در این زمینه کسب شود. شواهد ارائه شده از مقامات دانمارک نشان می‌دهد که هیچ تفاوتی بین بیماران بستری شده مبتلا به BA.2 و BA.1 وجود ندارد.

کد خبر 550907

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.