بازگشت بیت‌کوین مجدد به کانال ۳۵ هزار دلار

حجم معاملات در بازار اسپات به شدت کاهش یافته و بیت‌کوین با افت ۰.۲ درصدی مجدد به سطح ۳۵ هزار دلار بازگشته است. درصورتی‌که این سطح از دست برود، پیش‌بینی می‌شود تا ۳۰ هزار دلار افت کند. سرعت زیاد ریزش و قدرت کندل‌های نزولی، نشان از تداوم روند اصلاحی بازار خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بازار رمزارزها نوسان‌هایی را در ساعات گذشته پشت سر گذاشت که خلاصه آن را در زیر می‌خوانید:

نگاهی به تحولات امروز بازار ارزهای دیجیتال

  • BTC بیت‌کوین ۳۵ هزار و ۱۴۷ دلار.
  • ETH اتریوم دو هزار و ۴۳۷ دلار.
  • BNB بایننس‌کوین ۳۶۸ دلار و ۶۷ سنت.
  • ADA کاردانو یک دلار و ۷ سنت.
  • DOGE دوج‌کوین ۱۳ سنت.
  • XRP ریپل ۶۰ سنت.
  • DOT پولکادات ۱۷ دلار و ۶۳ سنت.
  • SOL سولنا ۹۰ دلار و ۲۹ سنت.
  • Avalanche اولانچ ۶۱ دلار و ۵ سنت.
  • Tera ترا ۶۵ دلار و ۵۰ سنت.

۱۲ رمزارز برتر براساس حجم بازار

 بازگشت بیت کوین مجدد به کانال ۳۵ هزار دلار

تحلیل تکنیکال بیت کوین

بیت کوین به محدوده حمایتی ۳۵ هزار دلار بازگشت.

 بازگشت بیت کوین مجدد به کانال ۳۵ هزار دلار

(سیگنالی درخصوص خرید و فروش نیست.)

ارزش بازار رمزارزها: یک هزار و ۶۲۹ میلیارد ریال

 بازگشت بیت کوین مجدد به کانال ۳۵ هزار دلار

شاخص ترس و طمع بیت کوین امروز: ۱۳ واحد

به طور کلی بازه عددی نمودار زیر بین ۰ تا ۱۰۰ بوده و پنج وضعیت دارد که به توضیح آن‌ها می‌پردازیم.

 بازگشت بیت کوین مجدد به کانال ۳۵ هزار دلار

(Extreme Fear) این عبارت مربوط به بازه ۰ تا ۲۵ بوده و نشان دهنده وجود ترس شدید در بازار است. بعضی از تحلیل‌گران تکنیکال این موقعیت را مناسب برای ورود به بازار می‌دانند.

(Fear)این عبارت نیز زمانی نشان داده می‌شود که عدد نمودار بین بازه ۲۵ تا ۵۰ باشد و بیانگر وجود ترس در بین سرمایه‌گذاران است.

(Neutral) این عبارت متناظر عدد ۵۰ در نمودار بوده و نشان دهنده برابر بودن میزان ترس و طمع در بازار است

(Greed) زمانی که نمودار اعداد بین ۵۰ تا ۷۵ را نشان دهند، شاهد این عبارت خواهیم بود و به معنی طمع سرمایه‌گذاران برای سود بیشتر است.

(Extreme Greed) این آخرین وضعیت نمودار و مربوط به بازه ۷۵ تا ۱۰۰ بوده که نشان دهنده طمع شدید کاربران است. تحلیل‌گران تکنیکال درباره ورود به بازار در این مقطع هشدار می‌دهند؛ زیرا به خاطر طمع کاربران و هجوم آن‌ها به بازار قیمت‌ها بیش از حد بالا رفته و هر لحظه امکان ریزش وجود دارد.

تغییرات شاخص ترس و طمع

 بازگشت بیت کوین مجدد به کانال ۳۵ هزار دلار

دامیننس ۴ رمزارز بر اساس رتبه حجم بازار

 بازگشت بیت کوین مجدد به کانال ۳۵ هزار دلار

  • دامیننس بیت کوین: ۴۰.۱۶ درصد
  • دامیننس اتریوم: ۱۸.۳۳ درصد
  • دامیننس ریپل: ۱.۷۸ درصد
  • دامیننس لایت کوین: ۰.۴۸ درصد

منظور از دامیننس یک ارز دیجیتال، درصد سهم ارزش دلاری آن ارز در مقایسه با ارزش دلاری کل ارزهای دیجیتال در دنیا است؛ یعنی یک ارز دیجیتال چه میزان از سهم بازار را به خود اختصاص داده است. با توجه به تعریفی که از دامیننس داریم، وقتی می‌گوئیم دامیننس بیت کوین، در اصل درباره میزان تسلط بیت کوین صحبت می‌کنیم. شاخص دامیننس بیت کوین یکی از معیارهایی است که بسیاری از تحلیل‌گران درحال‌حاضر از آن برای تصمیم‌گیری جهت خرید و فروش کمک می‌گیرند.

اخبار بازار رمزارزها

پیشنهاد قانون‌گذار روس درباره قانونی ماندن استخراج ارزهای دیجیتال و استیبل کوین تحت کنترل دولت

ولادیمیر گوتنف، رئیس کمیته صنعت و تجارت و معاون مجلس دوماً روسیه معتقد است که به دلیل خطرات ارزهای دیجیتال برای سرمایه‌گذاران فاقد صلاحیت، نباید اجازه گردش آزاد آن‌ها را داد و با پیشنهاد بانک مرکزی روسیه درمورد ممنوعیت کامل ارزهای دیجیتال موافق است.

وی در ادامه به خبرگزاری ریا نووستی گفته است که در چنین شرایطی، روسیه می‌تواند از یک استیبل کوین با پشتوانه طلا که تحت کنترل دولت است، استفاده کند. چنین محصول مالی می‌تواند برای سرمایه‌گذاران خصوصی و شرکت‌ها بسیار جذاب باشد.

این نماینده مجلس می‌گوید که چنین استیبل کوینی می‌تواند شبیه روبل طلا باشد و روسیه می‌تواند از آن برای دور زدن تحریم‌ها و رابطه با دیگر کشورها استفاده کند. گوتنف، اظهار داشته که در صورت نظارت و کنترل شدید دولت، می‌توان به مزارع استخراج ارزهای دیجیتال نیز اجازه فعالیت قانونی داد.

توکن بومی صرافی FTX و شیبا اینو، محبوب‌ترین دارایی‌ها نزد نهنگ‌های اتر هستند

طبق داده‌های ویل‌استاتس، در حال حاضر FTT، توکن بومی صرافی FTX محبوب‌ترین ارز دیجیتال نزد نهنگ‌های اتریوم است و آن‌ها ۱.۵ میلیارد دلار از آن را در اختیار دارند. رتبه دوم در این میان نیز با ۱.۲ میلیارد دلار در اختیار شیبا اینو است. این میم کوین در حال حاضر با رشد قیمتی ۱۷ درصدی دوباره در حال نزدیک شدن به جایگاه اول در میان توکن‌های ERC-20 موجود در ۱,۰۰۰ آدرس بزرگ شبکه اتریوم است.

توکن‌های FTT و شیبا اینو به ترتیب سهمی ۱۵.۷۱ و ۱۲.۹۳ درصدی از مجموع دارایی توکن‌های ERC-20 نهنگ‌های بزرگ اتر را به خود اختصاص داده‌اند. گفتنی است که استیبل کوین‌های تتر و یواس‌دی کوین رتبه‌های سوم و چهارم را در میان دارایی نهنگ‌ها به خود اختصاص داده‌اند.

افزایش سختی استخراج و کاهش قیمت بیت کوین باعث افت چشمگیر سودآوری ماینرها شده است

پس از اینکه سختی استخراج بیت کوین به بالاترین سطح تاریخ خود در ۲۲.۶۴ تریلیون واحد رسید، هش ریت بیت کوین به دلیل این رکوردشکنی کاهش یافت. هش ریت بیت کوین سه روز پیش به کف ۱۶۷ اگزاهش بر ثانیه رسید، اما حالا به ۱۸۹ اگزاهش در ثانیه افزایش یافته است. کاهش قیمت روزهای اخیر از یک سو و افزایش سختی استخراج آن باعث شده تا سود استخراج بیت کوین برای ماینرها کاهش یابد. طبق گزارش بیت کوین دات‌کام، در حال حاضر شش دستگاه برتر استخراج بیت کوین همگی کمتر از ۱۰ دلار در روز درآمد دارند و دستگاه‌های قدیمی استخراج، سود بسیار کمتری نسبت به دستگاه‌های شاخص دارند.

وکیل آمریکایی: صرافی هوبی در همه جای دنیا فعالیت دارد و در هیچ کجا پاسخ‌گو نیست

جاناتان لوی، وکیل آمریکایی می‌گوید که صرافی هوبی (Huobi) همه‌جا عملیات دارد، اما در هیچ کجا پاسخ‌گو نیست. لوی هوبی گلوبال را به اجرای عملیات غیرمتمرکز جهانی و عدم پاسخ‌گویی به هیچ مرجع قضائی متهم کرد و اظهار داشت که آدرس فیزیکی دفتر این صرافی که در سیشل مستقر است، فقط برای مقاصد پستی کاربرد دارد.

این اتهامات به دنبال ناسازگاری ادعاهای این صرافی در ماجرای کلاه‌برداری یک تبعه چینی از یک شهروند فرانسوی مطرح شده است. قربانی این کلاه‌برداری برای بازیابی وجوه خود تلاش‌های زیادی کرده و حتی حساب کلاه‌بردار چینی در این صرافی را پیدا کرده است، اما این تلاش‌ها به دلیل امتناع هوبی از همکاری با مجریان قانون فرانسوی و سیشلی، ناکام مانده و کلاه‌بردار چینی فرار کرده است.

مایک نووگراتز از پیترشیف خواسته تا در چالشی یک میلیون دلاری درباره قیمت بیت کوین شرکت کند

مایک نووگراتز، مدیرعامل شرکت گلکسی دیجیتال (Galaxy Digital) از پیتر شیف، مدیرعامل یورو پسیفیک کپبتال (Euro Pacific Capital) خواسته تا در چالشی یک میلیون دلاری درباره پیش‌بینی آینده بازار بیت کوین شرکت کند. نووگراتز از شیف به دلیل پیش‌بینی‌های مکررش درباره سقوط بازار ارزهای دیجیتال دعوت کرده تا در شرط‌بندی یک میلیون دلاری وی مشارکت داشته باشد.
مدیرعامل گلکسی دیجیتال شرط می‌بندد که بیت کوین از هم اکنون تا یک سال آینده همیشه بالاتر از سطح ۳۵,۰۰۰ دلار معامله خواهد شد و اگر دراین‌باره اشتباه کند، یک میلیون دلار به خیریه مورد نظر خود کمک خواهد کرد. پیتر شیف که در روزهای اخیر به دلیل اظهارنظرهایش درباره سقوط بیت کوین و بازار ارزهای دیجیتال مورد انتقاد قرار گرفته، هنوز به درخواست نووگراتز برای مشارکت در این شرط‌بندی پاسخی نداده است.

زیمباوه از شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات ارزهای دیجیتال مالیات دریافت می‌کند

دولت زیمباوه اخیراً اعلام کرده است که با شرکت دایدالوس ورلد (Daedalus World) قراردادی منعقد کرده که به موجب آن، دایدالوس از شرکت‌های ارائه‌دهنده بازی، شرط‌بندی و خدمات ارزهای دیجیتال به افراد و سازمان‌ها در قلمرو ملی این کشور مالیات اخذ خواهد کرد. طبق این قرارداد شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات تبلیغ دیجیتال، تولید محتوای دیجیتال، رایانش ابری، قمار و تجارت الکترونیک نیز واجد پرداخت این مالیات هستند.

گفتنی است گنجاندن دارایی‌های دیجیتال در لیست جدید مالیاتی زیمباوه، جدیدترین سیگنال از سوی دولت این کشور در رابطه با تغییر موضع آن‌ها نسبت به ارزهای دیجیتال است. مقامات پولی این کشور پیش‌تر نیز گفته بودند که زیمباوه برنامه‌ای برای پذیرش ارزهای دیجیتال ندارد

فعالان آمریکایی بازار ارز دیجیتال برای دور زدن مالیات به پورتوریکو مهاجرت می‌کنند

میلیونرهای بازار ارزهای دیجیتال اخیراً در حال مهاجرت به جزیره پورتوریکو در دریای کارائیب هستند تا بتوانند قوانین مالیاتی آمریکا را دور بزنند و از سبک زندگی مجلل در این جزیره بهره‌مند شوند. براساس قوانین آمریکا، افرادی که حداقل ۱۸۳ روز از سال را در این جزیره سپری کنند، شامل معافیت‌های بزرگ مالیاتی خواهند شد. البته فرار از مالیات تنها دلیل مهاجرت این ثروتمندان نیست. پورتوریکو به‌عنوان جزیره‌ای با سیاست‌های هم‌راستا با ارزهای دیجیتال شناخته می‌شود و ساکنان این جزیره می‌توانند پاسپورت آمریکایی خود را نیز حفظ کنند.

حجم پایین در بازارهای اسپات و مشتقات کریپتو نشان دهنده شرایط نزولی است

ارزش بازارهای ارز دیجیتال طی دو هفته گذشته به میزان قابل توجهی کاهش یافته است و کاهش قیمت‌ها باعث افزایش حجم معاملات نشده است. داده‌ها نشان می‌دهد که حجم بازار اسپات ارزهای دیجیتال از ۱.۴ تریلیون دلار در نوامبر ۲۰۲۱ به ۵۹۳ میلیارد دلار در این ماه کاهش یافته است. طی دو ماه گذشته نیز سود باز(open interest) و حجم معاملات آتی بیت کوین به میزان قابل توجهی کاهش یافته است.

حجم‌های کریپتو از نوامبر ماه به ماه کاهش می‌یابد

زمانی که بازارهای کریپتو ارزش قابل توجهی از دست می‌دهد، معامله‌گران به دنبال این هستند که شاید حجم معاملات افزایش یابد تا از قیمت‌های فعلی حمایت کند. ازآنجاکه تعدادی از کوین‌ها در هفته دوم نوامبر (۱۸ تا ۲۵ آبان) به قیمت‌های بالایی رسید، حجم بازار اسپات کریپتو به کاهش خود ادامه داد.

داده‌های سیستم اطلاعاتی حجم صرافی‌های theblockcrypto.com، که داده‌ها را از آمارهای cryptocompare.com به دست می‌آورد، نشان می‌دهد که حجم بازار اسپات نسبت به نوامبر ماه به ماه کاهش یافته است.

 بازگشت بیت کوین مجدد به کانال ۳۵ هزار دلار

درحالی‌که نوامبر شاهد ۱.۴ تریلیون دلار حجم بود، حجم دسامبر (آذر) ۱.۰۴ تریلیون دلار ثبت شد. با اینکه داده‌ها برای ماه ژانویه ۲۰۲۲ ناقص است، تاکنون ۵۹۳ میلیارد دلار حجم تسویه شده است.

اگرچه حجم بازار اسپات نوامبر بزرگ‌تر از ماه دسامبر و سه هفته ژانویه (۱۱ دی تا ۱ بهمن) بود، اما حجم ۲.۲۳ تریلیون دلاری ثبت شده در می ۲۰۲۱( اردیبهشت) دو برابر حجم آن بود. حجم روزانه صرافی‌ها از الگوی مشابه پیروی می‌کند همچنان که حجم معاملات روزانه کریپتو کمتر از دو ماه قبل است.

 بازگشت بیت کوین مجدد به کانال ۳۵ هزار دلار

در دوم نوامبر ۲۰۲۱، ۵۳.۲۷ میلیارد دلار تسویه شد؛ درحالی‌که داده‌های ۲۲ ژانویه (دوم بهمن) ۲۰۲۲، ۲۴.۶۵ میلیارد دلار را نشان می‌دهد. این در حالی است که حجم بازار ماهانه و روزانه دارایی‌های دیجیتال کاهش یافته است و همین امر را می‌توان درمورد بازارهای مشتقه مانند معاملات آتی و آپشن نیز گفت.

 بازگشت بیت کوین مجدد به کانال ۳۵ هزار دلار

زمانی که بیت کوین در ۱۰ نوامبر ۲۰۲۱(۱۹ آبان) به بالاترین قیمت تاریخ خود رسید، روز بعد ۲۸ میلیارد دلار سود باز آتی بیت کوین ثبت شد. آمارهای ۲۲ ژانویه نشان می‌دهد که ۱۴.۶۴ میلیارد دلار سود باز در میان صرافی‌های آتی بیت کوین ثبت شده است.

با توجه به حجم معاملات آتی بیت کوین، آن‌ها در ماه اکتبر (مهر) بیشتر از ماه نوامبر بودند. ۱.۹۴ تریلیون دلار در اکتبر گذشته ثبت شد و در این ماه، تنها ۱.۰۸ تریلیون دلار تاکنون ثبت شده است. مجموع سود باز و حجم مرتبط با آپشن‌های بیت کوین نیز طی دو ماه گذشته ماه به ماه کاهش یافته است.

در بیشتر موارد، حجم کم در بازارهای اسپات و مشتقات ارز دیجیتال تأثیر منفی بر اقتصاد کریپتو گذاشته است. افزایش حجم معمولاً نشان دهنده معاملات صعودی است، اما در دوره اخیر چنین نبوده است.

نقشه بازار رمزارزها

 بازگشت بیت کوین مجدد به کانال ۳۵ هزار دلار

کد خبر 550886

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.