بَت؛ نمایشگاهی از نقشه‌ فرش‌های قدیمی

نمایشگاهی از آثار نقاشی ریحانه حاجی‌علیخانی با عنوان «بَت» در گالری اکنون برگزار شده است.

ریحانه حاجی‌علیخانی با بیان اینکه آثار ارائه شده در نمایشگاه «بَت» شامل کلاژ و نقشه فرش‌های قدیمی است، به خبرنگار ایمنا اظهار کرد: این نقاشی‌ها با موضوع زندگی بانوان طی ۵۰ سال اخیر و اتفاق‌های روزمره آن‌ها خلق شده است.

وی افزود: برگزاری نمایشگاه، بخشی از شغل من است که به‌عنوان هنرمند بتوانم یک اثر خوب را به نمایش بگذارم تا افراد با مشاهده آثار ارائه شده، بازخورد و مکالمه داشته باشند؛ اما هدف اصلی از نمایشگاه «بَت» ارائه موضوع خاصی به مخاطبان نبود، زیرا زمانی یک اثر هنریِ خلق شده ارزشمند است که مخاطبان بتوانند دریافت‌های متفاوتی داشته باشد.

این هنرمند اظهار کرد: به دلیل اینکه آثار من نقشه فرش‌های قدیمی است، عنوان «بَت» را انتخاب کردم که واژه‌ای برگرفته از زبان پهلوی قدیم به معنای «فرش نفیس» است.

حاجی‌علیخانی گفت: در نمایشگاه «بَت» ۲۱ اثر با استفاده از تکنیک کلاژ، رنگ و روغن و ترکیب مواد ارائه داده شده است.

وی ادامه داد: خلق آثار ارائه شده در نمایشگاه از دو سال پیش شروع شده است و علت زمان‌بَر شدن، این بود که نقشه‌های فرش‌های قدیمی را به مرور در کارگاه‌های مختلف پیدا می‌کردم که در نهایت موجب شد نخستین نمایشگاه انفرادی خود را برگزار کنم؛ ضمن اینکه پیش از آن نیز از دوران دانشجویی شرکت در نمایشگاه‌های گروهی را آغاز کردم.

به گزارش ایمنا، ریحانه حاج‌علیخانی، متولد سال ۱۳۷۱ در اصفهان و دانش‌آموخته مقطع کارشناسی از دانشگاه سپهر اصفهان است. وی علاوه بر نقاشی در فعالیت‌های هنری دیگری مانند گویندگی، تولید کتاب‌های صوتی و پادکست، نویسندگی و عکاسی نیز فعالیت دارد.

علاقه‌مندان برای بازدید از نمایشگاه «بَت» می‌توانند تا ششم بهمن ماه از ساعت ۱۷ تا ۲۰ به گالری اکنون، واقع در اصفهان، خیابان خاقانی، کوچه افشین (۱۴)، بن بست حریر، پلاک ۹ مراجعه کنند.

کد خبر 550817

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.