عصرانه خبری شهرهای ایران در سوم بهمن‌ماه

در این بسته خبری از افتتاح سایت پسماند شهرداری بیرجند تا بازگشایی معابر نهاوند و راه‌اندازی گرمخانه آبادان را بخوانید.

‌به گزارش خبرنگار ایمنا، هفته گذشته شهرهای کشور در عرصه‌های مختلف عمرانی، اجتماعی و فرهنگی شاهد رویدادهای مهمی بود. در بسته خبری ایمنا (کوتاه از شهرهای ایران) سر فصل مهم‌ترین رویدادهای خبری این حوزه را مرور می‌کنیم.

افتتاح سایت پسماند شهرداری بیرجند

مهدی بهترین، شهردار بیرجند از افتتاح سایت پسماند شهرداری در دهه فجر امسال خبر داد و گفت: با افتتاح این سایت گام بلندی در راستای حل مشکل مزمن زباله‌گردی در شهر بیرجند برداشته می‌شود.

نجات جان ۴۲ نفر در ۱۷۲ عملیات آتش نشانی ساری

سید سلمان ابوالقاسمی، رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ساری گفت: طی یک ماه گذشته، ۱۷۲ مورد عملیات اطفای حریق و امداد و نجات توسط سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ساری انجام شده است.

تامین ۹۰ درصد هزینه احداث مترو اسلامشهر توسط شهرداری

محسن حمیدی، شهردار اسلامشهر در آئین آغاز عملیات اجرایی احداث مترو میدان نماز اسلامشهر با اشاره به اینکه آلودگی هوا و ترافیک از معضلات تهران و شهرهای اطراف آن است، اظهار کرد: شهرداری اسلامشهر برای احداث مترو از بودجه داخلی خود ۴۰۰ میلیارد تومان هزینه کرده است و تنها ۳۴ میلیارد تومان آن از منابع دولتی تأمین‌شده یعنی ۹۰ درصد منابع مالی و هزینه‌ها از بودجه شهرداری اسلامشهر تأمین شده است.

ابلاغ ارتقای ۱۷ شهرداری توسط وزیر کشور

رضا مهدی‌زاده، مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و مدیریت توسعه شهری سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور از ابلاغ درجات جدید ۱۷ شهرداری از سوی وزیر کشور خبر داد و گفت:

راه‌اندازی گرمخانه اسکان افراد بی‌سرپناه در آبادان

حسین حمید پور، شهردار آبادان با بیان اینکه یک باب گرمخانه برای اسکان شبانه افراد بی‌سرپناه و کارتن‌خواب در یکی از محله‌های شهر راه‌اندازی شد، گفت: این سرپناه موقت برای افراد بی‌سرپناهی که در فضای باز شهری زندگی می‌کنند و در اصطلاح کارتن‌خواب هستند راه‌اندازی شده است.

انقلاب آسفالت در مناطق کم‌برخوردار کاشان

حسن بخشنده‌امنیه، شهردار کاشان از اجرای آسفالت در نقاط کم‌برخوردار این شهر با مساحتی بالغ بر ۱۱۰ هزار متر مربع در روزهای آینده خبر داد.

بازگشایی معابر نهاوند با همکاری شهروندان

مجید یوسفی نوید، شهردار نهاوند با بیان اینکه یکی از وظایف شهرداری تملک و بازگشایی معابر به منظور تسهیل در عبور و مرور است، گفت: بازگشایی‌ها طبق طرح‌های مصوب و با تأمین منابع مالی انجام می‌شود؛ در این مدت همکاری شهروندان با شهرداری قابل قبول بوده و در بیشتر موارد مالکان به منظور بازگشایی پیش قدم بوده‌اند.

سرپناهی برای بی‌خانمان‌های قزوین

مهدی کوزه‌گرها، سرپرست سامانه ۱۳۷ شهرداری قزوین با توجه به برودت هوا در روزهای پیش‌رو گفت: شهروندان علاوه بر سامانه ۱۳۷ که پاسخگوی درخواست‌ها در مورد کارتن خواب‌ها است، می‌توانند با شماره تلفن ۳۳۳۵۴۰۲۰ مرکز خدمات توسعه اجتماعی تماس بگیرند تا شهرداری را در خدمت رسانی برای همه شهروندان یاری کنند و شاهد اتفاقات تلخ نباشیم و زمستانی گرم برای همه رقم بخورد.

جمع‌آوری بیش از ۳۵ هزار مترمکعب نخاله ساختمانی از شهر رفسنجان

مسلم شریفی، معاون خدمات شهری شهردار رفسنجان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۳۵ هزار مترمکعب نخاله ساختمانی از سطح منطقه یک و دو شهرداری رفسنجان جمع‌آوری شده است.

کد خبر 550766

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.