۲۶ روستا در چهارمحال و بختیاری از اینترنت پرسرعت بهره‌مند شدند

طرح اتصال یک هزار روستا به شبکه ارتباطات پایدار و پرسرعت امروز به صورت ویدئو کنفرانس در کشور افتتاح شد.

به گزارش ایمنا، مرتضی بلالی در حاشیه این برنامه در جمع خبرنگاران اظهار کرد:، در استان چهارمحال و بختیاری در شش شهرستان ۲۶ روستا به این طرح متصل شد که خوشبختانه این روستاها از اینترنت پرسرعت ۳G و ۴G بهره‌مند می‌شوند.

وی افزود: از این ۲۶ سایت همراه، ۲۴ سایت به منظور ارتقا نسل دو به نسل سه و چهار بوده و دو سایت هم احداث شد که به صورت ویدئو کنفرانس با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در سطح کشور افتتاح شد.

بلالی تاکید کرد: در اولویت‌های بعدی ارتباط روستاهای بالای ۲۰ خانوار به شبکه ارتباطات پرسرعت مدنظر است که
به منظور تأمین پهنای باند مورد نیاز اپراتورهای مربوطه، تاکنون در روستاهای استان حدود ۳۵۰ کیلومتر فیبرنوری روستایی با اعتباری بالغ بر ۳۸ میلیارد تومان از اعتبارات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اجرا شد.

وی ادامه داد: به منظور توسعه فیبرنوری روستایی پروژه‌ای در سال آینده با اخذ مجوز و حدود ۶۲۴ کیلومتر دیگر در دستور کار قرار خواهد گرفت؛ در حوزه ارتباطات حدود ۹۴ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار از پوشش صوت بهره‌مند هستند اما برای استفاده از اینترنت پرسرعت همراه که نزدیک ۶۵ درصد روستاهای استان از این سرویس بهره‌مند هستند در تلاش هستیم تا پایان سال آینده تمامی ۵۷۵ روستای بالای ۲۰ خانوار بتوانند از اینترنت پرسرعت همراه نیز بهره برند هرچند که تاکنون ۳۲۰ روستای بالای ۲۰ خانوار از اینترنت پرسرعت تلفن ثابت (ADSL) بهره‌مند هستند.

بلالی عنوان کرد: طرح ارتباط شبکه ارتباطی پایدار و پرسرعت به منظور ارائه خدمات الکترونیک جهت سلامت، آموزش، بانکداری و کشاورزی الکترونیکی در روستا و ارائه خدمات به منظور فروش صنایع دستی و محصولات کشاورزی و استفاده از اپلیکیشن‌هایی که در روستاها برای اشتغال روستایی مورد نیاز بوده، قابل استفاده است.

مدیرکل فناوری اطلاعات و ارتباطات چهارمحال و بختیاری گفت: برای ارتقا یک سایت نسل دو به نسل سه نزدیک دو میلیارد تومان هزینه لازم بوده و اعتبار احداث یک سایت نیز حدود سه میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان است.

کد خبر 550758

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.