ریزش رمزارزها متوقف می‌شود؟

بازار رمزارزها طی دو روز گذشته ریزش سنگینی را تجربه کرد؛ اما همان‌طور که روز گذشته اشاره شد در سطح ۳۴ هزار دلار انتظار یک حمایت معتبر را برای بیت‌کوین خواهیم داشت. شاخص ترس و طمع بازار با عدد ۱۱ واحد، نشان‌گر ترس شدید معامله‌گران است که می‌تواند حمایت‌های پیش روی این رمزارز را مجددا در هم بشکند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بازار رمز ارزها نوساناتی را در ساعات گذشته پشت‌سر گذاشت که خلاصه آن را در زیر می‌خوانید:

نگاهی به تحولات امروز بازار ارزهای دیجیتال:

  • BTC بیت‌کوین ۳۵ هزار و ۱۷۶ دلار.
  • ETH اتریوم دو هزار و ۴۳۶ دلار.
  • BNB بایننس‌کوین ۳۷۲ دلار و ۴۸ سنت.
  • ADA کاردانو یک دلارو ۹ سنت.
  • DOGE دوج‌کوین ۱۳ سنت.
  • XRP ریپل ۶۰ سنت.
  • DOT پولکادات ۱۸ دلار و ۱۱ سنت.
  • SOL سولنا ۹۵ دلار و ۴۳ سنت.
  • Avalanche اولانچ ۶۰ دلار و ۹۱ سنت.
  • Tera ترا ۶۶ دلار و ۳۱ سنت.

۱۲ رمز ارز برتر بر اساس حجم بازار

ریزش رمز ارزها متوقف می‌شود؟

تحلیل تکنیکال بیت کوین

ریزش رمز ارزها متوقف می‌شود؟

(سیگنالی در خصوص خرید و فروش نیست)

افزایش مجدد ترس معامله‌گران نسبت به روز گذشته

شاخص ترس و طمع بیت کوین امروز ۱۱ واحد شد. به طور کلی بازه عددی نمودار زیر بین صفر تا ۱۰۰ بوده و پنج وضعیت دارد که به توضیح آن‌ها می‌پردازیم.

ریزش رمز ارزها متوقف می‌شود؟

(Extreme Fear) این عبارت مربوط به بازه ۰ تا ۲۵ بوده و نشان دهنده وجود ترس شدید در بازار است. بعضی تحلیل‌گران، این موقعیت را مناسب برای ورود به بازار می‌دانند.

(Fear)این عبارت نیز زمانی نشان داده می‌شود که عدد نمودار بین بازه ۲۵ تا ۵۰ بوده و بیانگر وجود ترس در بین سرمایه‌گذاران است.

(Neutral) این عبارت متناظر عدد ۵۰ در نمودار است و نشان‌دهنده برابر بودن میزان ترس و طمع در بازار است.

(Greed) زمانی که نمودار اعداد بین ۵۰ تا ۷۵ را نشان دهد، شاهد این عبارت خواهیم بود و این، به معنای طمع سرمایه‌گذاران برای سود بیشتر است.

(Extreme Greed) این آخرین وضعیت نمودار و مربوط به بازه ۷۵ تا ۱۰۰ بوده که نشان دهنده طمع شدید کاربران است. تحلیل‌گران تکنیکال در مورد ورود به بازار در این مقطع هشدار می‌دهند؛ زیرا به خاطر طمع کاربران و هجوم آن‌ها به بازار، قیمت‌ها بیش از حد بالا رفته و هر لحظه امکان ریزش وجود دارد.

تغییرات شاخص ترس و طمع

ریزش رمز ارزها متوقف می‌شود؟

ارزش کل بازار رمزارزها: هزار و ۵۶۰ میلیارد دلار

ریزش رمز ارزها متوقف می‌شود؟

دامیننس چهار رمزارز بر اساس رتبه حجم بازار

ریزش رمز ارزها متوقف می‌شود؟

  • دامیننس بیت کوین: ۳۹.۵۲ درصد
  • دامیننس اتریوم: ۱۸.۱۵ درصد
  • دامیننس ریپل: ۱.۷۵ درصد
  • دامیننس لایت کوین: ۰.۴۷ درصد

منظور از دامیننس یک ارز دیجیتال، درصد سهم ارزش دلاری آن ارز در مقایسه با ارزش دلاری کل ارزهای دیجیتال در دنیا است. یعنی یک ارز دیجیتال چه میزان از سهم بازار را به خود اختصاص داده است. با توجه به تعریفی که از دامیننس داریم، وقتی می‌گوییم دامیننس بیت کوین، در اصل درباره میزان تسلط بیت کوین صحبت می‌کنیم. شاخص دامیننس بیت کوین یکی از معیارهایی است که بسیاری از تحلیل‌گران در حال حاضر از آن برای تصمیم‌گیری جهت خرید و فروش کمک می‌گیرند.

اخبار بازار رمزارزها

یک بانک فیلیپینی پلتفرم معاملاتی برای ارزهای دیجیتال راه‌اندازی می‌کند

یونیون بانک (UnionBank)، یکی از بزرگترین بانک‌های بین‌المللی فیلیپین با بیش از ۱۵ میلیارد دلار دارایی تحت‌مدیریت، اعلام کرده است که در حال راه‌اندازی یک پلتفرم برای معامله و نگهداری ارزهای دیجیتال است. یکی از مدیران ارشد این بانک گفت: «این راهی است تا اثبات کنیم که در آینده مالی دنیا نیز به تجارت بانکی خود ادامه می‌دهیم». کتی کاساس (Cathy Casas)، رئیس گروه برنامه‌نویسی و بلاک چین این بانک توضیح داد که در حال حاضر حدود ۱ الی ۲ درصد از دارایی‌های سرمایه‌گذاران فیلیپینی به ارزهای دیجیتالی مانند بیت کوین اختصاص داده شده است. او افزود در صورتی که بازار ارزهای دیجیتال ثبات داشته باشند، قطعاً این رقم بالاتر و حدود ۳ الی ۵ درصد در ۵ سال آینده خواهد بود و این سرمایه‌گذاران نیاز به یک پلتفرم معاملاتی مطمئن دارند.

مجموعه NFT های ورزشی محبوب تنها در یک ماه ۷۲ درصد رشد کردند

مجموعه NFTهای ورزشی ان‌بی‌ای تاپ شات (NBA Top Shot)، در ۳۰ روز گذشته جان تازه‌ای گرفته‌اند و با فروش ۵۳.۸ میلیون دلار، قیمت آنها ۷۲ درصد افزایش پیدا کرده است. در شرایطی که بازار ارزهای دیجیتال از رنگ قرمز خلاص نمی‌شود، NFTها همچنان رشد قابل‌توجهی داشته‌اند. اوپن‌سی، برترین بازار NFT، هفته گذشته نیز با فروش ۳.۵ میلیارد دلار در نیمه اول ژانویه (دی)، رکورد فروش یک‌ماهه خود را شکست. NFTهای ان‌بی‌ای فروش بالای خود را از مارس (اسفند) سال گذشته شروع کرده بودند، اما با خوابیدن تب‌وتاب بازارهای NFT در ماه ژوئن (خرداد)، فروش آنها نیز کاهش پیدا کرد. با این حال، به‌نظر می‌رسد بعد از تبلیغ‌های کوین دورانت (Kevin Durant)، بسکتبالیست آمریکایی، دوباره این NFTها مورد استقبال کلکسیونرها قرار گرفته است.

آغاز آزمایش پرداخت‌ها و تراکنش‌های روبل دیجیتال توسط بانک‌های روسی

بانک‌های روسیه در حال آماده شدن برای ورود به فاز آزمایشی پروژه روبل دیجیتال هستند و برخی از آنها نیز در حال آزمایش تراکنش‌ها با این ارز دیجیتال ملی هستند. آزمایش روبل دیجیتال با پرداخت‌های مشتری به مشتری (C2C) آغاز شده است و بانک مرکزی روسیه قصد دارد که انواع مختلف تراکنش‌ها را در آینده گسترش دهد.

گفتنی است که این مرحله آزمایشی با مشارکت ۱۲ بانک روسی راه‌اندازی شده و ده‌ها بانک دیگر نیز برای پیوستن به مرحله اول فاز آزمایشی این پروژه دعوت شده‌اند.

شبکه فانتوم از نظر ارزش کل قفل‌شده از اولنچ پیشی گرفت

طبق جدیدترین آمار، پلتفرم قراردادهای هوشمند فانتوم (Fantom)، به‌تازگی در رتبه‌بندی برترین شبکه‌ها از نظر ارزش کل قفل‌شده (TVL)، از شبکه اولنچ پیشی گرفته و در جایگاه چهارم برترین شبکه‌ها قرار گرفته است.

طبق داده‌های DeFiLLama، ارزش کل قفل‌شده شبکه فانتوم اکنون تقریباً ۹.۵ میلیارد دلار است؛ در حالی که نزدیک‌ترین رقیب آن یعنی اولنچ، ارزش کل قفل‌شده ۸.۴۲ میلیارد دلاری دارد. در این رده‌بندی شبکه‌های اتریوم، ترا و بایننس اسمارت چین در رتبه‌های اول تا سوم قرار دارند. فانتوم برای به چالش کشیدن جایگاه سوم که هم‌اکنون در اختیار بایننس اسمارت چین قرار دارد، باید ۲۸ درصد به ارزش کل قفل‌شده خود اضافه کند.

اونومی پروتکل یک پل میان‌زنجیره‌ای با شبکه پالیگان ایجاد می‌کند

بلاک چین لایه اول اونومی پروتکل (Onomy Protocol) که دارای یک صرافی غیرمتمرکز و بازار فارکس هیبرید، سیستم ضرب استیبل کوین‌ها و کیف پول غیر امانی است، اعلام کرد که قرار است توسعه‌های میان‌زنجیره‌ای خود را به شبکه پالیگان گسترش دهد. به‌این ترتیب، صرافی غیرمتمرکز چندزنجیره‌ای این پروتکل به‌نام اونکس (ONEX)، برای معاملات جفت‌ارزهای دیجیتال و فارکس، از شبکه پالیگان پشتیبانی خواهد کرد.

به‌رغم ریزش بازار ارزهای دیجیتال، فروش توکن‌های غیرمثلی افزایش قابل‌توجهی داشته است

درحالی که ارزش بازار ارزهای دیجیتال در طول هفت روز گذشته میلیاردها دلار کاهش یافته، فروش توکن‌های غیرمثلی (NFT) با افزایش ۸۱ درصدی مواجه شده است. آمارها نشان می‌دهند که ۴.۷ میلیارد دلار توکن غیرمثلی طی هفت روز گذشته بین ۳۲۶,۷۳۳ خریدار به‌فروش رفته است.

گفتنی است که از بین ۱۰ بلاک چین ثبت شده، در شبکه اتریوم خرید و فروش NFT در هفته گذشته ۸۴.۰۴ درصد و در شبکه رونین ان‌اف‌تی (Ronin NFT) نیز ۲۹.۹۹ درصد افزایش یافته است؛ درحالی که سومین و چهارمین بلاک چین‌های برتر یعنی سولانا و فلو (Flow) با کاهش فروش مواجه بوده‌اند.

ریزش قیمت بیت کوین به زیر ۳۰,۲۰۰ دلار می‌تواند باعث سقوط آن تا ۲۰,۰۰۰ دلار شود

گابور گوربکس، مدیر دارایی‌های دیجیتال در صندوق سرمایه‌گذاری ون‌اک (Vaneck) در توئیت اخیر خود نسبت به ریزش قیمت بیت کوین تا سطح ۲۰,۰۰۰ دلار هشدار داده است. وی اظهار کرد که اگر قیمت بیت کوین از ۳۰,۲۰۰ دلار عبور کند، ممکن است تا سطح ۲۰,۰۰۰ دلار پیش رود.

به عقیده وی ۳۰,۲۰۰ دلار سطح مهمی است، زیرا میانگین قیمت خرید مجموع ۱۲۴,۰۰۰ بیت کوین توسط شرکت مایکرواستراتژی نیز در این سطح قیمتی قرار دارد. وی در انتها افزود که به‌طور کلی نحوه رفتار قیمت بیت کوین در روزهای شنبه و یکشنبه، ممکن است تعیین کند که دوشنبه چه اتفاقی برای بازار خواهد افتاد.

بنیاد اتریوم برای بار دیگر بخشی از اترهای خود را در سقف قیمتی فروخت

یک تحلیل‌گر و معامله‌گر معروف در توئیتر با نام کاربری edwardmorra_btc اخیراً الگوی جالبی را از فروش کیف پول متعلق به بنیاد اتریوم (Ethereum Foundation) پیدا کرده است. بر اساس مشاهدات وی، آخرین فروش اتر توسط اتریوم فاندیشن با اوج تاریخی این ارز دیجیتال همزمان شده است. در روز ۱۱ نوامبر )۲۰ آبان) آدرسی با نام “EthDev” متعلق به این سازمان، ۹۰ میلیون دلار از اترهای خود را برای فروش به صرافی متمرکز کراکن (Kraken) منتقل کرده است.
زمان ثبت این تراکنش، اتریوم با قیمت ۴,۸۱۰ دلار معامله می‌شد. بنابراین قیمت اتریوم از زمان این فروش بیش از ۵۰ درصد کاهش یافته است. این تحلیل‌گر تأکید کرد که این اولین بار نیست که بنیاد اتریوم، اترهای خود را نزدیک سقف قیمتی نقد می‌کند. در حال حاضر موجودی این آدرس ۳۵۳,۳۱۸ اتر معادل تقریباً ۸۴۴ میلیون دلار است.

۹۴ درصد مشاوران مالی در سال ۲۰۲۱ سوالاتی در مورد ارزهای دیجیتال از مشتریان دریافت کرده‌اند

شرکت بیت‌وایز (Bitwise) ارائه‌دهنده پیشرو صندوق‌های شاخص ارز دیجیتال با همکاری پلتفرم خبری تحلیلی ETF Trends، نظرسنجی مشترکی درباره نگرش ۶۰۰ مشاور مالی آمریکایی نسبت به ارزهای دیجیتال انجام داده است. نتایج نشان می‌دهد تعداد مشاورانی که مشتریان آنها در حساب خود ارز دیجیتال دارند، از ۶ درصد در سال ۲۰۱۹ و ۹ درصد در سال ۲۰۲۰ به ۱۵ درصد سال ۲۰۲۱ رسیده است.

همچنین ۱۴ درصد مشاوران مالی که مشتریان آنها ارز دیجیتال ندارند، گفته‌اند که در سال ۲۰۲۲ احتمالاً یا قطعاً ارزهای دیجیتال را وارد سبد مشتریان خواهند کرد.

از سوی دیگر، تقاضای سرمایه‌گذاران خرد برای ورود به بازار ارزهای دیجیتال نیز به وضوح افزایش یافته و ۹۴ درصد مشاوران مالی می‌گویند که در سال ۲۰۲۱ سوالاتی از مشتریان در مورد ارزهای دیجیتال دریافت کرده‌اند. گفتنی است که این رقم در سال ۲۰۲۰ و ۲۰۱۹ به ترتیب برابر با ۸۱ و ۷۶ درصد بوده است.

برنامه‌ریزی برای راه اندازی توکن بومی Axie Infinity به نام RON!

شبکه رونین (Ronin Network)، یک زنجیره جانبی شبیه اتریوم(Ethereum) است که قرار است فاز بعدی پیشرفت اکسی اینفینیتی (Axie Infinity) را سوپر شارژ کند. اکنون به انتشار عمومی دارایی بومی خود، RON نزدیک‌تر شده است.

“تاریخ هدف” برای RON تنظیم شده است

با توجه به توئیتی که تیم Ronin Network در حساب رسمی خود به اشتراک گذاشته است، سرانجام، توسعه دهندگان در مورد تاریخ راه اندازی RON به عنوان توکن این شبکه تصمیم گرفتند.‌

در همان زمان، تاریخ ممکن است تغییر کند. زیرا برخی از قطعات طراحی آن هنوز “در حال حرکت هستند”.

یک هفته پیش، جفری زیرلین (Jeffrey Zirlin)، یکی از بنیانگذاران و رهبر رشد Axie Infinity، یک ایردراپ منحصر به فرد را برای معرفی توکن RON به علاقه مندان به گیم فای (GameFi) راه اندازی کرد. او به دنبال کنندگان خود اطمینان داد که انتشار عمومی RON در کارت‌ها است.

برندگان پس از راه اندازی RON، به زودی اعلام خواهند شد.

جامعه بزرگ و پرشور Axie Infinity منتظر انتشار RON می‌باشد. این دارایی جدید برای پاداش دادن به “کشاورزان بازدهی(yield farmers)” که قصد دارند به پروتکل دیفای Ronin، کاتانا (Katana) به عنوان ارائه دهندگان نقدینگی بپیوندند، استفاده خواهد شد.

Axie Infinity و Ronin Network: راه طولانی در پیش است

ترونگ نگوین (Trung Nguyen)، یکی از بنیانگذاران و مدیر عامل اسکای میویس (Sky Mavis)، خالق Axie Infinity، در یک وایت پیپر تاکید کرد که Ronin Network، در مورد رشد، مقیاس بندی و تکامل خواهد بود:

“ما در مورد امکاناتی که Ronin به ارمغان می‌آورد بسیار هیجان زده هستیم. اگرچه Ronin هنوز در مرحله اولیه است، اما به طور مداوم در طول سال‌ها تکامل می‌یابد تا به روح و اخلاق بازی‌های بلاک چین خدمت کند. از جنبه فنی، ما همچنین به دنبال راه‌حل‌های مختلف برای تقویت و مقیاس پذیری بیشتر Ronin هستیم. به عنوان مثال، zKSyncs امیدوارکننده به نظر می‌رسد، اما ممکن است زمان زیادی طول بکشد تا آماده تولید شود، به خصوص برای NFT ها و بازی‌ها.”

همانطور که قبلاً توسط U.Today گزارش شده بود، Axie Infinity یکی از برجسته‌ترین پروتکل‌های ۲۰۲۱ (1400) GameFi است. در پنج اکتبر (۱۳ مهر)، ۱۵۲ میلیون دلار در دور سری جمع‌آوری سرمایه B خود به دست آورد.

این دور توسط آندرسن هورویتز (Andreessen Horowitz)، پارادایم (Paradigm) و اکسل (Accel) رهبری شد، در حالی که اف ‌تی ایکس (FTX)، سامسونگ (Samsung) و استاندارد کریپتو (Standard Crypto) نیز از Sky Mavis در تلاش‌های جمع‌آوری سرمایه حمایت کردند.

شبکه Ronin به همراه خود Axie Infinity، بازی Project K و پروتکل Katana DeFi، پروژه‌های اولویت‌دار برای اکوسیستم Sky Mavis است.

نقشه بازار رمزارزها

ریزش رمز ارزها متوقف می‌شود؟

کد خبر 550679

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.