مونوریل باید توسط بخش خصوصی تکمیل شود

شهردار قم گفت: مونوریل با نقدهایی که به آن بوده، حتما تعیین تکلیف شود، اما برای این کار باید از توانِ بخش خصوصی استفاده کرد.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه خبری شهرداری قم، سید مرتضی سقائیان‌نژاد با تأکید بر اینکه مونوریل باید حتماً تعیین تکلیف شود، اظهار کرد: باید در قالب یک طرح، کاربردی را برای این پروژه مشخص کنیم تا در اسرع وقت تکمیل و مورداستفاده قرار بگیرد.

وی افزود: کاربری گردشگری از جمله مسائلی است که می‌توان برای مونوریل قم متصور شد و این اقدام باید از طریق بخش خصوصی انجام شود.

شهردار قم با بیان اینکه اعتبارسنجی و اهلیت سنجی سرمایه‌گذاران برای ورود به پروژه مونوریل باید ازجمله اقدامات سازمان سرمایه‌گذاری شهرداری قم باشد، خاطرنشان کرد: پیشنهادهایی هم از سوی برخی سرمایه‌گذاران بخش خصوصی مطرح‌شده که باید به جد در دستور کار قرار گیرد.

وی تاکید کرد: اگر بتوانیم مونوریل را به‌طورکلی واگذار کرده و دخالتی در این پروژه نداشته باشیم، یک موقعیت ایده‌آل خواهد بود.

به گزارش ایمنا، مونوریل قم به‌عنوان اولین خط مونوریل کشور با پنج ایستگاه (در فاز نخست) از سال ۱۳۸۸ آغاز به کار کرد و تاکنون به علت مشکلات اقتصادی و حقوقی به پایان نرسیده است؛ در سفر اخیر رئیس‌جمهور به قم، مونوریل ازجمله پروژه‌هایی بود که مورد تأکید قرارگرفته و کارگروهی برای تعیین تکلیف آن تشکیل شد.

کد خبر 550677

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.