شگفتی‌سازی‌های مشکات‌الزهرا ادامه دارد/ زمان تاریخ‌سازی در استرالیا است

مشکات‌الزهرا صفی، پدیده تنیس کشورمان در نخستین دیدار خود برای نخستین‌بار در تورنمنت گرنداسلم، یک پیروزی فوق‌العاده مقابل تیم میزبان به دست آورد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مشکات‌الزهرا صفی که در مسابقات تنیس آزاد گرنداسلم -که یکی از معتبرترین تورنمنت‌های جهان است-، به‌عنوان نماینده تنیس ایران حضور دارد، امروز در نخستین دیدار خود در تنیس گرنداسلم جوانان موفق شد با نتیجه دو بر صفر از سد نماینده کشور میزبان عبور کند. در این دیدار در ست نخست، صفی با نتیجه شش بر چهار مقابل انجا نایار از استرالیا به پیروزی دست یافت.

صفی، موفق شد در ست دوم با نتیجه شش بر سه باز هم نتیجه را به سود خود رقم بزند تا با نتیجه مطمئن دو بر صفر با پیروزی عالی گام بلندی در مسیر موفقیت در این تورنمنت بردارد. نخستین گرنداسلم سال ۲۰۲۲، از ۲۹ دی‌ماه با حضور برترین تنیسوربازان دنیا در استرالیا آغاز شده که مشکات‌الزهرا صفی ۱۷ ساله یکی از این برترین‌ها است.

دختر تاریخ‌ساز ایران با پیروزی در نخستین دیدار خود برای اولین‌بار در بین تنیسورهای ایرانی، حالا به دور دوم راه یافته و پس‌فردا به‌مصاف برنده نمایندگان بلژیک یا قزاقستان می‌رود. سوفیا کاستولاس بلژیکی ۱۶ ساله که در رنکینگ جهانی صاحب رتبه ۹۰۵ است، محتمل‌ترین حریف صفی در دور بعدی خواهد بود.

مشکات‌الزهرا صفی که تنها ۱۷ سال سن دارد، پس از کسب چندین عناوین قهرمانی و نایب‌قهرمانی در تورهای جهانی تنیس، با رسیدن به جایگاه ۷۴ دنیا به‌عنوان نخستین تنیسورباز جوان ایرانی پا به مسابقات معتبر گرنداسلم گذاشت تا با دیگر بزرگان این رده به رقابت بپردازد.

کد خبر 550670

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.