نصب ۱۱۰ تابلوی هویتی در محله‌های جنوب سمنان

شهردار سمنان گفت: با هدف باز زنده‌سازی هویت محله‌های قدیمی شهر و آشنایی نسل جوان با تاریخچه فرهنگی و تاریخی محل زندگی خود، تابلوهای هویت در ۱۱۰ نقطه در محله‌های قدیمی شهر نصب شد.

سید علی مرتضی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: بافت‌های تاریخی شهر، دربردارنده ارزش‌های تاریخی و فرهنگی بوده و میراثی گران‌بها برای نسل‌های آتی به‌شمار می‌آید که با نوسازی‌های صورت گرفته در محله‌های قدیم شهر، گذرها و کوچه‌های گذشته مورد تخریب قرار گرفته و تنها نامی از این محلات باقی مانده است.

وی افزود: در بعضی مواقع نیز با توسعه ساخت و سازهای جدید، شهروندان ساکن محله هنوز نتوانسته‌اند ارتباط مناسبی با هویت تاریخی و فرهنگی این محله‌ها برقرار کنند، به همین دلیل باز زنده‌سازی هویت محله‌های قدیمی و تاریخی شهر در دستور کار شهرداری سمنان قرار گرفت.

شهردار سمنان با تاکید بر حفظ هویت بافت‌های قدیمی و تاریخی شهر، تصریح کرد: سمنان در گذشته محله‌هایی داشته است که امروزه تعداد کمی از مردم با آن آشنا هستند، شاید شهروندان قدیمی نام محله‌های گذشته شهر را در یاد داشته باشند، اما اکثر نسل جدید جامعه، سمنان را با نام‌های جدید می‌شناسند؛ بنابراین در راستای باز زنده‌سازی نام‌های گذرها و محله‌های قدیم، تاکنون حدود ۱۱۰ تابلو توسط مدیریت بافت تاریخی شهرداری سمنان در محله‌های جنوب این شهر نصب شده است.

وی در خصوص ویژگی‌های ساختاری تابلوهای هویتی، خاطر نشان کرد: پیشینه محله، نقشه محله و سایر اطلاعات مفید از طریق بارکد و قابل اتصال به نسخه الکترونیک کتاب هویت قدیمی شهر بر روی این تابلوهای کاشی هفت‌رنگ که با نقوش طرح سنتی مزین شده است، وجود دارد تا شهروندان و گردشگران با پیشینه محله‌ها آشنایی پیدا کنند.

کد خبر 550649

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.