بهره‌برداری از ۱۰ بوستان شهری در دهه فجر امسال

شهردار سمنان گفت: در دهه فجر سال‌جاری ۱۰ بوستان شهری با اعتبار حدود ۹۷ میلیارد ریال در محله‌های مختلف شهر افتتاح می‌شود.

سید علی مرتضی‌نژاد در حاشیه بازدید از پروژه‌های شهری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به بهره‌برداری از پروژه‌های مختلف توسط شهرداری سمنان در دهه فجر امسال، اظهار کرد: در راستای توجه بیش از پیش به مناطق و محله‌های کم‌برخوردار و زمینه‌سازی برای توسعه هرچه بیشتر این مناطق، پروژه‌های متعددی در سطح این مناطق اجرا شده است که ساخت و تقویت بوستان‌های محله‌ای به جهت توسعه فضای سبز، یکی از آن موارد است.

وی با اشاره به سرانه فضای سبز شهروندان سمنانی، افزود: در دهه فجر امسال ۱۰ بوستان شهری با اعتبار حدود ۹۷ میلیارد ریال در محله‌های مختلف شهر افتتاح می‌شود و سرانه فضای سبز شهروندان این شهر به حدود ۱۹ متر افزایش پیدا می‌کند.

شهردار سمنان خاطرنشان کرد: رویکرد شهرداری سمنان در خصوص فضای سبز شامل دو بخش است که بخش نخست شامل افزایش سرانه و کمیت فضای سبز با ایجاد پارک‌ها و بوستان‌های محلی و بخش دیگر عبارت از تعریف کارکرد و افزایش کیفیت فضای سبز از طریق ساخت پارک‌های موضوعی از قبیل پارک کودک و پارک بانوان است.

به گزارش ایمنا، در سطح شهر سمنان بیش از ۱۷۰ بوستان بزرگ و محلی با مساحت حدود ۳۳۰ هکتار وجود دارد.

کد خبر 550642

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.