مفهوم عاشورایی سربازی در دفاع مقدس متجلی شد

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: در دوران دفاع مقدس، مفهوم علنی و عاشورایی سربازی در میدان‌های نبرد متجلی شد و قله برجسته سربازی را سیدالشهدای جبهه‌های مقاومت، سپهبد شهید حاج‌قاسم سلیمانی رقم زد.

به گزارش ایمنا، سردار غلامرضا سلیمانی روز یک‌شنبه در چهاردهمین جشنواره حضرت علی‌اکبر (ع) سپاه با شعار جوان سرباز، بصیرت، مهارت و امنیت پایدار اظهار کرد: انقلاب اسلامی سرآغاز یک تحول بزرگ در مفهوم سربازی در کشور ما بود. این تحول بزرگ زمانی آغاز شد که سربازان در دوران رژیم ستم‌شاهی در لبیک به امام راحل و در اعلام وفاداری به ملت ایران پادگان‌ها را ترک کردند و در کنار ملت ایران به مبارزه با رژیم ستم‌شاهی پرداختند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین افزود: در دوران دفاع مقدس، مفهوم علنی و عاشورایی سربازی در میدان‌های نبرد متجلی شد و قله برجسته سربازی را سیدالشهدای جبهه‌های مقاومت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی رقم زد.

وی گفت: شهید سلیمانی که قهرمان ملت ایران و امت اسلام است، افتخارش این بود که روی سنگ قبرش نوشته شود «سرباز قاسم سلیمانی» و این افتخاری برای شما سربازان عزیز به عنوان یک نماد و الگوی برجسته جهانی است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین خاطرنشان کرد: سیدالشهدای مقامت با لشکرهای سیاهی، تباهی، ظلم، جهل و عداوت مبارزه کرد. او یک مصلح جهانی بود و برای ایجاد صلح و استقرار عدالت در جهان اسلام و دنیا، جنگید و به عنوان یک سرباز، افتخارآفرین قهرمان ملت ایران و امت اسلام شد که این معنای بسیار بلند و رسایی در سربازی در میهن اسلامی و در رکاب ولی امر مسلمین و فرمانده کل قواست که مدیریت و تدابیر ایشان، دنیا را خیره و متحیر کرده است.

سلیمانی تاکید کرد: این مناسبت، امروز با برگزاری چهاردهمین جشنواره حضرت علی‌اکبر (ع) و با حضور شما سربازان رهروان سیدالشهدای جبهه مقاومت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و رهبروان مکتب شهید سلیمانی، خانواده شهدا و سردار فدوی، جانشین فرمانده کل سپاه برگزار شده است تا مراتب خدمت سربازی ارج نهاد شود و همه ما قدرشناس خالصانه سربازان میهن اسلامی و انقلاب اسلامی باشیم.

منبع: ایرنا

کد خبر 550641

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.