تبدیل انزلی به قطب گلخانه‌ای غرب گیلان

شهردار انزلی با بیان اینکه طی دو سال آینده انزلی به قطب گلخانه غرب گیلان تبدیل خواهد شد، گفت: شهرداری بندر انزلی در حال حاضر دو گلخانه بزرگ و هر کدام با فضایی حدود ۷۰۰ متر مربع دارد که تاکنون ظرفیت این فضاها به طور کامل مورد بهره‌برداری قرار نگرفته است.

به گزارش ایمنا، مهدی خلیلی اظهار کرد: در صورت استفاده مطلوب از این گلخانه‌ها می‌توان از تولیدات آن برای شهر انزلی و غرب گیلان بهره گرفت؛ یکی از این ۲ گلخانه هنوز زیر بار هیچ نوع کشتی نرفته و رسیدگی به این موضوع همچنان مغفول مانده، لذا شهرداری با گرفتن یک مشاور، طرح‌های مطالعاتی خود را در این زمینه آغاز کرده است.

وی افزود: در بودجه سال آینده برای این موضوع اعتبار خاصی دیده شده که منتظر اعلام نظر شورا در این مورد هستیم تا با استفاده از توان نیروهای متخصص و بهره‌گیری از نظرات و مشاوره‌های آنها، گلخانه‌های شهرداری انزلی به سمت اقتصادی شدن حرکت دهیم.

شهردار انزلی خاطرنشان کرد: در مرحله اول تولیدات این گلخانه‌ها در استان گیلان استفاده خواهد شد و در مراحل بعدی صدور محصولات این گلخانه‌ها به کشورهای حاشیه دریای خزر برنامه‌ریزی شده که این امر مستلزم برنامه‌ریزی و رایزنی‌های دقیق‌تری است. طبق نظر کارشناسان زیرساخت‌های شهرداری برای رسیدن به این جایگاه کاملاً مطلوب بوده است و ما وظیفه داریم از فضا و امکانات موجود به بهترین نحو برای رفاه حال شهروندان و ارتقای جایگاه این شهر استفاده کنیم.

وی از واگذاری بخشی از فضای سبز شهری به بخش خصوصی خبر داد و تصریح کرد: شهرداری بندر انزلی در نظر دارد با حفظ و نگهداری فضای سبز موجود در برخی مکان‌هایی که امکان ایجاد فضای سبز وجود دارد اقدام به انجام این کار کند. اما آنچه تاکنون در شهر انزلی اتفاق افتاده این است که فضاهای موجود خوب نگهداری نشده و بخشی از این مکان‌ها از شرایط عادی خارج شده‌اند که برای حفظ آنها به کمک بخش خصوصی نیاز داریم.

خلیلی تاکید کرد: واگذاری فضاهای سبز بلوار قدس و پارک پاسداران به بخش خصوصی هم در برنامه پیش‌بینی شده است اما این برون‌سپاری نیازمند کار تخصصی و تمرکز بیشتری است؛ برای سایر فضاهای سبز نیز در حال تدوین برنامه‌ای منسجم هستیم. در خصوص مبلمان شهری نیز بر تاکید بر روی فعالیت‌های موجود بر تهیه، توسعه و بهبود شرایط مبلمان شهری تمرکز داریم و در این زمینه مذاکراتی نیز صورت گرفته است تا آستانه عید نوروز شرایط بهتری داشته باشیم.

وی گفت: برای استقبال از سال نو و نوروز حداقل‌هایی که باید برای بهبود سیمای شهری انجام شود احصاء آسفالت سطح شهر و رنگ آمیزی گسترده جداول و پیاده‌روهای فضای شهری را در دستور کار داریم که به جهت شرایط آب و هوایی در ۴۰ روز پایانی سال انجام خواهد گرفت و در این زمینه محدودیت کاری نخواهیم داشت.

منبع: ایرنا

کد خبر 550624

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.