برنامه ویژه شهرداری مشهد برای کارگران سرگذری

مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری مشهد گفت: برای نخستین بار در کشور نیمی از کارگران سرگذری مشهد زیر پوشش خدمات آموزشی سوادآموزی قرار می‌گیرند.

مسعود رضوی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: زیر ساخت‌های سواد آموزی ویژه کارگران سرگذری در همه مناطق شهری مشهد فراهم شده است.

وی با بیان اینکه کارگران ساماندهی شده در ایست‌کارها می‌توانند در کنار کار به سواد آموزی بپردازند، افزود: برای این کارگران این آمادگی وجود دارد تا سازمان نهضت سوادآموزی برای باسواد کردن این افراد وارد عمل شود.

مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری مشهد تصریح کرد: این کارگران تجربه ارزشمندی در رسته‌های مختلف کاری و کارگری دارند، البته کارگران سرگذری بین ۱۸ تا ۸۸ سال سن دارند که در ایست‌کارها ساماندهی شده‌اند.

وی با بیان اینکه در بین کارگران ساماندهی شده کارگران دائمی و فصلی نیز مشاهده می‌شود، افزود: همچنین در بین کارگران سرگذری اتباع بیگانه از جمله مهاجران افغانستانی دارای مجوز تردد و اقامت وجود دارد.

رضوی ادامه داد: این افراد همانند کارگران ایرانی در رسته‌های مختلف، کارت کار دریافت کرده‌اند؛ در حال حاضر ۱۰ هزار کارگر سرگذرها جویای کار هستند که نیمی از آنان از سواد کافی برخوردار نیستند.

کد خبر 550617

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.