Procter & Gamble؛ به دنبال بهبود زندگی بشر

شرکت Procter & Gamble همواره با ارائه محصولات مصرفی مختلف در تسهیل شرایط زندگی نقش داشته و مدعی است که به دنبال بهبود زندگی کنونی و نسل آینده بشر است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، Procter & Gamble شرکت امریکایی چند میلتی است که در سال ۱۸۳۷ توسط ویلیام پروکتر و جیمز گمبل تأسیس شد و تا به امروز محصولات بسیاری در زمینه کالاهای مصرفی تولید و عرضه می‌کند؛ دفتر مرکزی این شرکت در شهر سینسینتی ایالت اوهایو قرار دارد، شرکت P&G در سال ۲۰۱۱ رتبه پنجم از تحسین برانگیزترین شرکت‌های جهان را به‌دست گرفت. این شرکت با اقدامات بسیاری نظیر مدیریت نام تجاری و برنامه‌های تلویزیونی اعتبار خود را افزایش داده است.

تاریخچه شرکت Procter & Gamble

این شرکت در سال ۱۸۳۷ با همکاری ولیام پروکتر تولید کننده شمع و جیمز گمبل تولید کننده صابون تأسیس شد و ۲۰ سال بعد شمار کارکنان به ۸۰ نفر و فروش آن به یک میلیون دلار افزایش یافت؛ طی دهه ۱۸۸۰ محصول جدیدی از سوی شرکت به بازار عرضه شد این محصول صابون ارزان قیمتی بود که در آب شناور می‌ماند و بسیار مورد استقبال قرار گرفت. شرکت در دهه ۱۸۹۰ بیشتر بر تولید صابون متمرکز بود و بیش از ۳۰ نوع مختلف صابون به بازار عرضه کرد، سپس در سال ۱۹۱۱ استفاده از روغن‌های گیاهی و چرب‌مایع را جایگزین روغن‌های حیوانی در عرضه محصولات خود کرد و در همین سال با تأسیس شعبه‌های دیگر در خارج از آمریکا به شرکتی بین‌المللی تبدیل شد.

توقف تولید شمع و رویکرد متفکرانه Procter & Gamble

در سال ۱۹۱۵ پسر بنیان‌گذار جیمز گمبل مؤسسه خیریه‌ای را دایر کرد که امروزه در ایالات متحده و تولید محصول گسترش یافت که در این زمان به دلیل دارا بودن آزمایشگاه‌های پژوهشی متعدد برای تولید محصول جدید P&G مشهور بود. در سال 1924 Procter & Gamble به عنوان شرکت پیشتاز پژوهش‌های بازار را انجام داد که این رویکرد متفکرانه باعث توانمندسازی شرکت شد زیرا با این کار مشتری را درک، نیازهای آن را پیش‌بینی و با عرضه محصولات خود پاسخ مناسبی به آن‌ها می‌داد.

ایجاد واحد ارتباط با مشتری

در سال ۱۹۴۱ این شرکت یکی از اولین کسانی بود که با ایجاد واحد ارتباط با مشتری به طور رسمی به مکاتبه‌های مصرف‌کنندگان پاسخ می‌داد و در سال ۱۹۷۳ با افزودن شماره تلفن‌های آزاد و بعداً با استفاده از پست الکترونیکی راه‌های ارتباطی با مشتریان را گسترش یافت.

ارائه محصولات جدید Procter & Gamble

در سال‌های پس از جنگ جهانی دوم محصول تاید از سوی شرکت به عنوان معجزه شویندگی عرضه شد و مدل جدید این محصول بسیار بهتر از محصولات مشابه بازار بود، پس از آن و در سال ۱۹۵۵ نخستین خمیردندان حاوی فلوراید با همکاری دانشگاه ایندیانا به نام کرست به بازار عرضه و به‌دنبال آن دستمال تالت و سایر محصولات کاغذی تولید و ارائه شد. در سال ۱۹۸۴ برای نخستین‌بار نام شرکت در فهرست ۱۰۰ شرکت برتر جهان قرار گرفت و یک سال پس از آن شرکت ریچاردسون ویکز سازنده محصولات بهداشتی شخصی توسط این شرکت خریداری شد.

کسب مدال ملی

در سال ۱۹۹۶ شرکت Procter & Gamble به دلیل ایجاد و توسعه فناوری‌ها در محصولات مصرفی که به ارتقای زندگی میلیاردها مصرف کننده در سراسر جهان کمک می‌کند به کسب مدال ملی فناوری نائل آمد و در سال ۲۰۰۶ نیز در رساتای رویکرد انجام کار درست در درازمدت برنامه تأمین آب آشامیدنی سالم برای کودکان فقیرترین کشورها به اجرا درآمد.

حوزه‌های کسب‌وکار Procter & Gamble

حوزه‌های اصلی کسب‌وکار این شرکت عبارت است از:

  • محصولات آرایشی
  • محصولات خانگی / خانوادگی
  • محصولات بهداشتی / رفاهی

این شرکت دارای یکی از قدرتمندترین سبد محصولات است که از جمله کالاهای آن می‌توان به براون در ماشین‌های تراش شخصی، ژیلت، فلوگر در قهوه، دوراسل در باتری، لنور در نرم‌کننده، داون در پودر لباسشویی، تاید در پودر شوینده، کرست در خمیردندان، اورال بی در مسواک و نخ دندان، پمپرز در پوشک بچه، اولی در کرم پوست صورت، ده‌ها محصول مختل در حوزه دستمال کاغذی، صابون، مراقبت از پوست و مو و کالاهای بهداشتی اشاره کرد.

چشم‌انداز شرکت Procter & Gamble

چشم‌انداز این شرکت تبدیل شدن به بهترین شرکت دنیا در عرضه کالاهای مصرفی و ارائه خدمات است.

هدف و اصول شرکت Procter & Gamble

این شرکت مدعی است که به دنبال بهبود زندگی نسل کنون و آینده بشر است و قدرت هدف خود را عامل پایداری میراث شرکت می‌دانند. هدف P&G جزئی از فلسفه وجود او بود؛ این شرکت می‌گوید: ما مراقب مردم هستیم تا زندگی روزمره‌شان بهبود یابد، تماس‌مان را با مردم حفظ می‌کنیم و روش‌های امور خانه را روزبه‌روز آسان‌تر می‌کنیم.

منابع انسانی شرکت Procter & Gamble

این شرکت بیش از ۱۲۶ هزار کارمند در بیش از ۸۰ کشور جهان دارد؛ مدیرعامل کنونی شرکت بر این باور است که P&G از نسلی به نسل دیگر از دل شخصیت کارکنانش برون آمده است.

کد خبر 550616

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.