فرصت برابر برای شهروندان رامشیری

رئیس شورای اسلامی شهر رامشیر گفت: برای ایجاد فرصت برابر برای شهروندان این شهر، مناقصات، مزایدات و یا اعلان عمومی در سطح شهر با بنر و در فضای مجازی منتشر می‌شود تا تمام طیف‌ها و افراد در مناقصات شرکت کنند.

حسن عموری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: از زمانی که منتخبان مردم در شورای ششم رامشیر فعالیت خود را آغاز کردند یکی از شعارهای همه اعضا شفافیت در امور بوده است. کسی که مردم او را به عنوان نماینده شورای اسلامی شهر، مجلس و یا ریاست جمهوری انتخاب می‌کنند، باید بداند قرار گرفتن در این موقعیت و جایگاه امانتی است که از سوی مردم به عنوان ولی نعمت به آنها داده شده است.

وی با بیان اینکه از جمله اقدامات در راستای شفافیت در شورا این است که جلسات به صورت زنده برای عموم نمایش داده شود و شاید در کمتر جایی به این صورت باشد، تصریح کرد: این اقدام به پیشنهاد اعضا انجام شد تا مردم مصوبات را ببیند، نظرات خود را مطرح کنند و بدانند منتخبین خود در شورای اسلامی شهر چه اقداماتی انجام می‌دهند.

رئیس شورای اسلامی شهر رامشیر ادامه داد: برای ایجاد فرصت برابر برای شهروندان این شهر، مناقصات و مزایدات یا اعلان عمومی در سطح شهر با بنر و در فضای مجازی منتشر می‌شود تا تمام طیف‌ها و افراد در مناقصات شرکت کنند.

وی افزود: اخبار و مصوبات شورای اسلامی شهر در سایت شهرداری منتشر می‌شود، همچنین به صورت دوره‌ای هرچند ماه یک بار گزارش کاری از طریق نشست خبری به شهروندان داده شود و عمدتاً جلساتی که مورد محرمانه‌ای نداشته باشد به صورت علنی و عمومی برگزار می‌شود، البته با وجود شرایط کرونایی محدویت‌های نیز در این زمینه داریم.

عموری گفت: معمولاً در هر شهرداری دو موضوع بودجه و عوارض شهرداری بسیار اهمیت دارند و به طور مستقیم با زندگی مردم در ارتباط هستند، برای آگاهی هرچه بیشتر شهروندان دفترچه عوارض و نحوه هزینه‌کرد آنها به صورت یک فایل در آمده و در فضای مجازی برای عموم مردم ارسال شد تا بدانند که عوارضی که پرداخت می‌کنند کجا و برای چه مواردی هزینه می‌شود.

کد خبر 550577

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.