باید از شهروندان عذرخواهی کنیم

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوس‌رانی تبریز و حومه گفت: بخش عمده‌ای از مشکلات سرویس‌دهی و کمبود تعداد ناوگان طی روزهای اخیر، ناشی از توجه نکردن به‌موقع و کافی به مقوله نوسازی ناوگان اتوبوس‌رانی تبریز طی هشت سال گذشته است که در این خصوص، باید از مردم عذرخواهی کنیم.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه خبری شهرداری تبریز، ایوب اسماعیلی با بیان اینکه باید صادقانه از مردم عذرخواهی شود، اظهار کرد: بخش عمده‌ای از مشکلات سرویس‌دهی و کمبود تعداد ناوگان در روزهای اخیر ناشی از توجه نکردن به موقع و کافی به مقوله نوسازی ناوگان اتوبوس‌رانی تبریز طی هشت سال گذشته است و در این خصوص باید از مردم عذرخواهی کنیم.

وی خاطرنشان کرد: در طول هشت سال گذشته اعتبارات مصوب دولت جهت نوسازی ناوگان اتوبوس‌رانی پرداخت نشده است و فقط تعداد ۷۲ دستگاه اتوبوس به صورت خرید صددرصدی از منابع و اعتبارات شهرداری تأمین و خرید شده است و اخیراً نیز تنها ۱۲ دستگاه اتوبوس با استفاده از اوراق مشارکت، ۵۰ درصد سهم شهرداری و ۵۰ درصد سهم دولت، خریداری و به ناوگان اتوبوس‌رانی تبریز اضافه شده است.

مدیر عامل شرکت واحد اتوبوس‌رانی تبریز و حومه افزود: عمر متوسط ناوگان ملکی و بخش خصوصی شرکت واحد بیش از ۱۰ سال است و باید در این سال‌ها به طور مستمر سالانه حداقل ۱۰۰ دستگاه اتوبوس نو به ناوگان اضافه می‌شد تا شاهد ناوگان فرسوده با عمر بالا نباشیم.

وی با بیان اینکه روند کاهشی تعداد اتوبوس‌های بخش خصوصی تا سال آتی نیز در صورتی ادامه خواهد داشت که نتوانیم کسری درآمد آن‌ها را جبران کنیم، گفت: کاش به اندازه یک پنجم حمایت‌های مالی از مترو در سال‌های گذشته به بخش ناوگان اتوبوس‌رانی نیز اختصاص می‌یافت که قطعاً به لحاظ انعطاف و گستردگی خطوط اتوبوس‌رانی و میزان مسافر جابه‌جا شده در قبال قیمت بلیت تمام شده، مقرون به صرفه‌تر و موجب رفاه شهروندان بود.

اسماعیلی تصریح کرد: خوشبختانه نگرش تک تک اعضای شورای اسلامی شهر و شخص شهردار کلان‌شهر تبریز، تمرکز بر تحول و نوسازی ناوگان اتوبوس‌رانی و جبران کوتاهی‌های گذشته بوده و تلاش بنده نیز در مدت ۵۵ روز تصدی خود، پیگیری در به ثمر نشستن این منویات و سیاست‌ها است.

وی تاکید کرد: با تلاش‌های اخیر که در دست اقدام و پیگیری است، طی ماه‌ها و سال آتی شاهد تحول در افزایش و نوسازی ناوگان و حل مشکلات فعلی خواهیم بود؛ اما تا آن زمان از شهروندان درخواست می‌شود کاستی‌ها و مشکلات سرویس‌دهی را بزرگوارانه و کریمانه تحمل و گزارش کنند. با توجه به تأثیر سرمای بی‌سابقه روزهای اخیر بر ناوگان فرسوده از شهروندان شریف صمیمانه عذرخواهی می‌کنیم.

کد خبر 550564

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.