به نوسازی ناوگان اتوبوسرانی تبریز توجه کافی نشده است

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تبریز و حومه گفت: بخش عمده‌ای از مشکلات سرویس دهی و کمبود تعداد ناوگان در روزهای اخیر ناشی از عدم توجه به موقع و کافی به مقوله نوسازی ناوگان اتوبوسرانی تبریز در هشت سال گذشته است و در این خصوص باید از مردم عذرخواهی کنیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ایوب اسماعیلی با بیان اینکه باید صادقانه از مردم عذرخواهی شود و به گفته امام راحل (ره) «اعتراف به خطا شما را بزرگ می‌کند نه کوچک»، اظهار کرد: بخش عمده‌ای از مشکلات سرویس دهی و کمبود تعداد ناوگان در روزهای اخیر ناشی از عدم توجه به موقع و کافی به مقوله نوسازی ناوگان اتوبوسرانی تبریز در هشت سال گذشته است و در این خصوص باید از مردم عذرخواهی کنیم.

وی افزود: در طول هشت سال گذشته اعتبارات مصوب دولت جهت نوسازی ناوگان اتوبوسرانی پرداخت نشده است و تنها ۷۲ دستگاه اتوبوس به صورت خرید صددرصدی از منابع و اعتبارات شهرداری خریداری شده است و اخیراً" نیز ۱۲ دستگاه اتوبوس با استفاده از اوراق مشارکت (۵۰ درصد سهم شهرداری و ۵۰ درصد سهم دولت) خریداری و به ناوگان اتوبوسرانی تبریز اضافه شده و این در حالی است که عمر متوسط ناوگان ملکی و بخش خصوصی شرکت واحد بیش از ۱۰ سال است و باید در این سال‌ها به طور مستمر سالانه حداقل ۱۰۰ دستگاه اتوبوس جدید به ناوگان اضافه می‌شد تا شاهد ناوگان فرسوده با عمر بالا نباشیم.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تبریز و حومه گفت: روند کاهشی تعداد اتوبوس‌های بخش خصوصی تا سال آتی نیز در صورتی ادامه خواهد داشت که نتوانیم کسری درآمد آنها را جبران نمائیم.

وی ادامه داد: ای کاش به اندازه یک پنجم حمایت‌های مالی از مترو در سال‌های گذشته این حمایت‌ها به بخش ناوگان اتوبوسرانی نیز اختصاص می‌یافت که قطعاً" به لحاظ انعطاف و گستردگی خطوط اتوبوسرانی و میزان مسافر جابجا شده در قبال قیمت بلیت تمام شده مقرون به صرفه‌تر و مؤثرتر و موجب رفاه شهروندان بود.

اسماعیلی افزود: در حال حاضر نگرش همه اعضای شورای اسلامی شهر و شهردار تبریز بر تحول و نوسازی ناوگان اتوبوسرانی و جبران کوتاهی‌های گذشته متمرکز است و تلاش اینجانب نیز در مدت ۵۵ روز تصدی خود، پیگیری به ثمر نشستن این سیاست‌ها است.

وی تصریح کرد: با تلاش‌های اخیر در ماه‌ها و سال آتی شاهد تحول در افزایش و نوسازی ناوگان و حل مشکلات فعلی خواهیم بود اما تا آن زمان از شهروندان محترم خواهشمندیم تا کاستی‌ها و مشکلات سرویس دهی را بزرگوارانه تحمل کنند و با توجه به تأثیر سرمای بی‌سابقه روزهای اخیر و فرسودگی ناوگان از شهروندان عذرخواهی می‌کنیم.

کد خبر 550520

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.