انجام ۱۸۰ عملیات اطفا و امداد و نجات در دی‌ماه

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اراک گفت: آتش‌نشانان این شهر نخستین ماه زمستان را با انجام ۱۸۰ عملیات اطفای حریق و امداد و نجات به پایان رساندند.

آتشپاد دوم مسعود آقازیارتی در گفت‌وگو با ایمنا، اظهار کرد: در ۶۳ مورد عملیات خاموش‌سازی آتش و ۱۱۷ مورد عملیات امداد و نجات که به دلیل بی‌احتیاطی و عدم رعایت مسائل ایمنی در شهر اراک در دی ماه سال جاری اتفاق افتاد، ناجیان همیشه در صحنه آتش‌نشانی اراک به یاری شهروندان حادثه دیده شتافتند.

وی افزود: از مجموع ۶۳ مورد آتش‌سوزی رخ داده در شهر اراک در مدت این یک ماه، تعداد ۱۸ مورد مربوط به خودرو، ۱۴ مورد مربوط به منازل مسکونی_تجاری و کارگاه، پنج مورد مربوط به سیلندر گاز و مخازن سوخت و مابقی نیز سایر موارد از قبیل فضای سبز و مراتع و ضایعات بوده است.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اراک از انجام ۱۱۷ مورد عملیات امداد و نجات و نیز ۹۶ مورد خدمات ایمنی در مدت زمان یاد شده خبر داد و افزود: از این تعداد ۳۲ مورد زنده‌گیری و رهاسازی حیوانات خطرناک و آزار دهنده، ۲۶ مورد امداد آسانسور، ۱۰ مورد سوانح خودرویی، هفت مورد گیرکردن انگشتر، ۹ مورد نشت آب و مابقی آنها مربوط به سایر موارد بوده است و خدمات ایمنی نیز شامل استقرار خودرو در اماکن مختلف جهت تأمین ایمنی است.

وی با بیان اینکه حوادث دی‌ماه سال‌جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل تقریباً بدون تغییر بوده است، اظهار کرد: در مجموع این عملیات‌ها ۹۵ نفر از شهروندان نجات یافتند و ۱۸ نفر که عمدتاً مربوط به سوانح خودرویی می‌باشد مصدوم و به بیمارستان منتقل شدند. خوشبختانه در حوادث این ماه هیچ فوت شده‌ای نداشته‌ایم.

آتشپاد آقازیارتی تصریح کرد: در دی‌ماه با توجه به محدودیت‌های کرونایی، با رعایت پروتکل‌های بهداشتی ۱۰۵ نفر از کارکنان ادارات و سازمان‌های دولتی شهر اراک آموزش‌های پیشگیری و آتش‌نشانی را فرا گرفتند و در ادامه دوره‌های آموزشی آتش‌نشانان استان یک دوره آموزش تئوری و عملی با سرفصل آب‌رسانی حریق برای تمام آتش‌نشانان استان مرکزی توسط مربیان آموزشی این سازمان در محل مرکز آموزش سازمان برگزار شد.

وی خاطرنشان کرد: در این مدت توسط کارشناسان اداره پیشگیری سازمان ۱۵۷ مورد بازدید پیشگیرانه از مراکز مختلف و مجتمع‌های مسکونی به عمل آمد و نیز پس از بازدیدهای ایمنی از چندین مجتمع مسکونی و تست موارد ایمنی، برای آنها تأییدیه ایمنی صادر شد.

کد خبر 550514

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.