بودجه ۱۴۰۱ با رویکرد کاهش هزینه‌های جاری

رئیس کمیسیون مالی و برنامه بودجه شورای اسلامی شهر قزوین گفت: اولویت بودجه سال ۱۴۰۱ در تکمیل پروژه‌های نیمه تمام عمرانی و کاهش هزینه‌های جاری شهرداری و توجه به نواحی منفصل شهری است.

ولی چگینی در گفت و گو با ایمنا تصریح کرد: بودجه‌ها هر سال با عددهای درشت و حبابی بسته می‌شود، اما تحقق آن تقریباً غیر ممکن است، وقتی درآمد مردم نسبت به سال گذشته افزایش نداشته و تورم سفره‌ها را کوچک‌تر کرده است نیازمند توجه به منابع درآمدی و فعال سازی تمام کدهای هفتگانه هستیم تا در مدیریت شهری و هزینه‌های آن رویکرد جدید اعمال شود.

وی با بیان اینکه درآمد پایدار شهری و دور شدن بودجه از تراکم فروشی در دستورکار بودجه ۱۴۰۱ خواهد بود، افزود: اولویت بودجه تکمیل پروژه‌های نیمه تمام عمرانی است تا منافع مردم را احیا کند همچنین با نگاه کارشناسی و اولویت بندی پیگیری و توجه به نواحی کم برخوردار در بودجه لحاظ خواهد شد تا عدالت در توزیع منابع به درستی انجام شود.

رئیس کمیسیون مالی، برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر قزوین تاکید کرد: شهرداری با هزینه‌های جاری سنگین اداره می‌شود که این امر باید اصلاح شود، البته در بودجه جدید به همه دستگاه‌ها ابلاغ خواهد شد که میزان بودجه و نحوه هزینه کرد آن به صورت فصلی و سالانه به کمیسیون مالی شورا گزارش شود.

وی ادامه داد: اصلاح روش‌های اداری و کاهش هزینه‌های جاری به همه تکلیف می‌شود تا فشار کمتری به مردم وارد شود، زیرا شهرداری بیشترین درآمد خود را از مردم و شهروندان دارد و مدیریت پرهزینه بار سنگینی در شرایط اقتصادی فعلی به مردم تحمیل می‌کند.

چگینی با بیان اینکه کاهش هزینه جاری شهرداری و زیر مجموعه‌های وابسته و روش تحقق درآمدهای پایدار و جدید در چارچوب قانون یکی از تأکیدات شورا در بودجه سال آینده خواهد بود، گفت: نحوه درآمد و تحقق آن باید گزارش شود و شورا نظارت خود را داشته باشد؛ جذب سرمایه‌های خرد و کلان برای دستگاه‌ها باید گزارش شود و همه موظف هستند در چارچوب مصوبه قانونی شورا اقدام کنند تا نگاهی جدید به بودجه و منابع در آمدی اعمال شود و شاخص‌ها موفقیت مدیران و دستگاه‌ها در پایان سال بر اساس میزان عملکرد و جذب سرمایه رتبه بندی خواهند شد و نباید در حد شعار باقی بماند.

وی اظهار کرد: حبابی بودن بودجه باید کنار گذاشته شود، لزومی ندارد فراتر از منابع درآمدی آمار و ارقامی لحاظ شود که بر مبنای آن برنامه‌ریزی و با تحقق نیافتن مشکلات مالی، بدهکاری و پروژه‌های نیمه تمام باقی بگذارد.

کد خبر 550506

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.