مرمت و استحکام‌بخشی پارکینگ مجموعه تجاری عباسی

مدیر منطقه۳ شهرداری اصفهان گفت: با گذشت نیم‌قرن از عمر مجموعه عباسی مقابل هتل عباسی واقع در خیابان آمادگاه و فرسودگی پارکینگ این مجموعه، مرمت و استحکام‌بخشی آن با هزینه‌ای بالغ‌بر ۴۰ میلیارد ریال توسط منطقه۳ در دست اقدام است.

حسین کارگر در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، ضمن اشاره به سابقه مجموعه تجاری عباسی اظهار کرد: مجموعه تجاری عباسی، یکی از نمونه‌های ارزشمند معماری مدرن فرهنگی-تجاری اصفهان است که با الگوگیری از عمارت هتل عباسی، فضای باز، چشم‌انداز و تنفس‌گاه هتل عباسی محسوب می‌شود و جایگاه مهمی را در محله چرخاب دارد.

وی افزود: مجموعه تجاری عباسی در زمینی به مساحت هفت هزار و ۷۵۰ مترمربع ساخته‌شده که در طبقه زیرین آن پارکینگی تعبیه‌شده و می‌توان ادعا کرد یکی از نخستین پارکینگ‌های ساخته‌شده در این منطقه محسوب می‌شود.

مدیر منطقه ۳ شهرداری اصفهان تصریح کرد: به دلیل گذشت زمان و فرسودگی تأسیسات، وضعیت جوی و رطوبت حاصل از آن، وجود نگرانی برای مواقع بحران (حریق و فرونشست)، فضای این پارکینگ ناامن تلقی شد؛ لذا تصمیم بر اقدامات مرمتی و استحکام‌بخشی در این بخش شد.

وی با اشاره به هزینه بیش از ۴۰ میلیارد ریالی مرمت و ساماندهی پارکینگ مجموعه تجاری عباسی، خاطرنشان کرد: مقاوم‌سازی و بهسازی پارکینگ، شامل آهن‌کشی دور ستون‌ها به‌منظور استحکام‌بخشی و ایمن‌سازی، اصلاح رمپ‌ها، تهیه و نصب سیستم اعلان حریق و آتش‌نشانی ازجمله این موارد بوده که در دست اقدام است.

کد خبر 550440

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.